کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش کاملی از موفقیت پروژه امنیتی No More Ransom

10 مرداد 1396 ساعت 23:18

ایتنا- باج‌افزارهای اپیدمیکی مثل واناکرای در حال رشد هستند و تعداد آنها به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته‌اند.




حدود یکسال پیش شروع همکاری خود را با یوروپل، پلیس هلند، امنیت McAfee در قالب پروژه‌ای که No More Ransom نامیده شد، اعلام کردیم. ما در ابتدای این پروژه تصور می‌کردیم که پیوستن نیروهای قوی به ما در جهت مقابله با باج‌افزارها ایده‌ای خوب و مناسب است و اکنون متوجه شدیم که بهترین راه را انتخاب کرده‌ایم.

اما حالا حدود یکسال و چند روز از افتتاح این پروژه می‌گذرد و ما می‌خواهیم گزارشی کوتاه از پیشرفت این پروژه را برای شما شرح دهیم.
به گزارش ایتنا از کسپرسکی آنلاین،‌ خوشبختانه در این مدت زمان کوتاه ده‌ها سازمان دولتی و خصوصی به این پروژه پیوستند و در میان آن‌ها سازمان های اجرای قانون از کشورهای سراسر جهان هم وجود داشتند. تعداد ابزارهای رمزگشا برای دانلودهای رایگان در این یکسال حدود ده برابر افزایش یافته است و این پروزه توانسته است به فایل‌های ده‌ها هزار دستگاه کمک کند و میلیون‌ها دلار آنها را نجات دهد.


همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید در سال گذشته ۲۵ جولای ۲۰۱۶:
والدان این پروژه
لابراتوار کسپرسکی، پلیس هلند، یوروپل و McAfee بودند.
ابزارهای رمزگشا
۵ ابزار از لابراتوار کسپرسکی و ۲ ابزار از جانبMcAfee ارائه شد.
زبان سایت
تنها به زبان انگلیسی ارائه می شد.
۲۵ جولای ۲۰۱۷:
والدان این پروژه
۳۵ سازمان اجرای قانون
۷۵ سازمان دولتی و خصوصی
ابزارها
۵۴ ابزار رمزگشا توسط ۹ توسعه دهنده ارائه و این تعداد ابزار ۱۰۴ گونه از باج افزارها را پوشش می‌دهد.
در طول این یکسال بیش از ۲۸۰۰۰ دستگاه، ابزار رمزگشا را برای سیستم‌های خود استفاده کردند و توانستند از پرداخت بیش از ۸.۵ میلیون دلار خودداری کنند.
زبان سایت
در حال حاضر وب‌سایت No More Ransom به ۲۶ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
باج‌افزارهای اپیدمیکی همانند واناکرای و ExPetr که از بزرگ‌ترین حملات سایبری جهان محسوب می‌شوند، در حال رشد هستند و تعداد آنها به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته‌اند. از این رو ما بیش از پیش به محافظتی قوی در برابر باج‌افزارها و همکاری No More Ransom نیاز داریم. ما ۲۶ زبان را به این وبسایت اضافه کردیم تا همه کاربران و قربانیان در سراسر جهان بتوانند از آن استفاده و بهره مند شوند. همکاران ما در تلاش هستند تا بتوانند ابزارهای مختلف برای گونه‌های مختلف باج‌افزارها را منتشر و ارائه دهند.
امیدواریم که NoMoreRansom.org بتواند قدمی مثبت را در جهت جلوگیری از قربانی شدن کاربران و نپرداختن باج به مجرمان بردارد و شاهد فضایی امن باشیم.


کد مطلب: 49658

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49658/گزارش-کاملی-موفقیت-پروژه-امنیتی-no-more-ransom

ايتنا
  https://www.itna.ir