۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۷

مرگ مدل شافل آی‌پاد و پایان عصر دکمه‌های فیزیکی

ایتنا- اپل، اخیرا اعلام کرد که بدون شک، عرضه مدل‌های آی‌پاد نانو و آی‌پاد شافل را که دو مورد از آخرین مدل‌های آی‌پاد هستند را متوقف خواهد کرد.
مرگ مدل شافل آی‌پاد و پایان عصر دکمه‌های فیزیکی


شرکت اپل اعلام کرد که می‌خواهد عرضه مدل‌های آی‌پاد نانو و آی‌پاد شافل را متوقف کند. با وجود اینکه آی‌پاد شافل، یکی از مدل‌های بسیارخوب و معروف است و همواره یکی از مدل‌های شاخص محسوب می‌شده، اما به خاطر وجود مشکلاتی در طراحی، عرضه آن متوقف می‌شود، هر چند سایر محصولات اپل روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، اپل، چندین سال است که روی طراحی شافل کار می‌کند، لیکن این محصول، روندی خلاف سایر محصولات اپل دارد و ظاهراً قرار است که دیگر به بازار عرضه نشود.
در این دستگاه، صفحه نمایش، چرخ کلیک، رابط لمسی وجود ندارد و صرفاً پنج دکمه دارد که می‌توانید با استفاده از آنها موارد دلخواه خود را حتی با چشمان بسته، انجام دهید.

اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، باید بگوییم که وقتی اپل، تولید شافل را متوقف کرد، بسیاری از افراد تصمیم گرفتند که یک مدل از آن را خریداری کنند؛ چون علاقه زیادی به آی‌پاد داشتند و می‌توان گفت که یکی از بهترین مدل‌های آی‌پاد محسوب می‌گردد.

در دنیایی که آیفون دارد به یک کامپیوتر تبدیل می‌شود، تمایل زیادی به برداشته شدن دکمه‌های فیزیکی مدل شافل مشاهده می‌شود و حتی اپل نیز این نکته را فهمیده است که مدل شافل نسل سوم بدون دکمه به سرعت به نفع مدل نسل چهارم کنار می‌رود.

درک اینکه چرا اپل، مدل شافل را کنار می‌گذارد، آسان است. علت این موضوع، این است که این محصول، امکان تبدیل شدن به سود بالقوه را ندارد. این مدل در مقایسه با آیفون یا آی‌پاد لمسی، این قابلیت را ندارد که بتواند امکانات بسیارخوبی از خود ارائه دهد.

در مجموع باید گفت که هر چند استفاده از این مدل، ممکن است احساس خاطره‌انگیزی به کاربران بدهد، ولی باید توجه داشت که به خاطر وجود دکمه‌های فیزیکی در این مدل، دوران این دستگاه‌ها ناگزیر به پایان رسیده است.
 
کد مطلب: 49636
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام