۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۳

جایزه ۲۵۰ هزار دلاری مایکروسافت برای یافتن باگ‌های ویندوز ۱۰

ایتنا - مایکروسافت به‌تازگی جایزه‌ای ۲۵۰ هزار دلاری برای کاربرانی که بتوانند باگ‌های سیستم عامل ویندوز ۱۰ را بیابند تعیین کرده است تا بتواند این سیستم عامل را به کمک همکاری کاربرانش به سطح امنیتی بالاتری ارتقا بدهد.
جایزه ۲۵۰ هزار دلاری مایکروسافت برای یافتن باگ‌های ویندوز ۱۰


شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت به‌تازگی جایزه‌ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار برای کاربرانی که بتوانند باگ‌های سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را بیابند تعیین کرده است، تا بتواند سطح امنیتی این سیستم‌عامل را با همکاری کاربرانش، هر چه بیشتر ارتقاء بخشد.


به گزارش رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theverge، کمپانی مایکروسافت به‌تازگی جایزه‌ای جدید برای یافتن باگ‌های سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ تعیین کرده که از دید رسانه‌ها قابل توچه است.
شایان ذکر است که سابقه اقدام مشابه در فعالیت کاری مایکروسافت وجود دارد؛ به عنوان مثال این کمپانی در گذشته نزدیک به صد هزار دلار برای یابندگان باگ‌های موجود در ویندوز ۸.۱ جایزه تعیین کرده بود، اما به نظر می‌رسد که این بار مایکروسافت قصد دارد تا جایزه‌های بیشتری را برای یابندگان نقص‌های ویندوز ۱۰ در نظر بگیرد و در حقیقت بدین وسیله، امنیت آخرین نسخه سیستم‌عامل خود را هر چه بیشتر در کانون توجه قرار دهد.

هم‌اکنون جایزه تعیین شده برای کشف نقص‌های موجود در Hyper-7 و باگ‌های مرورگر ویندوز Edge و ویندوز۱۰ به‌مراتب بیشتر شده و به رقم ۲۵۰ هزار دلار رسیده است.


شرکت مایکروسافت مدعی است همواره به نظرات و بازخوردهای کاربران خود -به منظور بهبود کارآیی ویندوز- اهمیت داده و می‌دهد؛ از جمله اکنون درباره این تصمیم جدید خود نیز اظهار داشته است که همیشه به یابندگان این نقص‌ها بها می‌دهد، زیرا در حقیقت آنها موجب پیشرفت و بهبود توانایی‌های امنیتی این کمپانی می‌شوند.

مطابق اخبار رسانه‌ها، اجرای این برنامه جدید مایکروسافت امروز شروع شده و پایان آن هنوز به‌طور قطع مشخص نیست. بدین ترتیب هر نقد و یا نقصی که درباره ویندوز یاد شده ارائه شود (که البته باید در نظر کارشناسان، مهم جلوه کند) می‌تواند بخشی از این جایزه ۲۵۰ هزار دلاری را به خود اختصاص دهد.

گفتنی است شرکت‌هایی نظیر فیس‌بوک، اپل، گوگل، اوبر و دیگر کمپانی‌های فعال در زمینه فناوری هم جملگی برنامه‌هایی جهت اهدای جوایز به یابندگان نقص‌های موجود در فناوری‌های خود داشته و دارند.
همین امر نیز به‌نوعی برای تشویق محققان برای رونمایی کردن از نقص‌های کشف شده و در نتیجه بر طرف کردن سریع آنها قبل از هر حمله سایبری می‌شود.
 
کد مطلب: 49629
نام شما
آدرس ايميل شما


assemblyos
feedback
Iran, Islamic Republic of
به این میگن سیاست و زیرکی .

واقعا مایکروسافت زیرکترین و سیاستمدارترین شرکت رایانه ای جهان است . عملا انگیزه ی هکرها برای نابودی ویندوز را به نفع خودش تغییر داد . اینطوری هکرهای کلاه سفید و یا حتی کلاه سیاه درصورت دریافت این مبلغ عملا دیگر دلیلی برای حمله به ویندوز نمی بینند و عملا توانسته اند به یک ثروت قابل ملاحظه هم برسند . کی از پول بدش میاد؟؟؟
مایکروسافت با پول همه ی دشمنانش را به دوست تبدیل می کند .
از انطرف لینوکس دوست دارد بدون پرداخت پول صاحب همه چیز بشود که این رفتار کاملا غیرمنطقی است . لینوکس هم اگر به شرکتها و برنامه نویسان پول می داد الان اوضاعش خیلی بهتر از حالا بود .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام