۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۱

USB 3.2 و دو برابر شدن سرعت انتقال داده برای دستگاه‌های جدید

ایتنا- آخرین استاندارد برای اتصالات USB، داده‌ها را دو برابر کرده و سرعت انتقال را برای دستگاه‌های جدید افزایش داده است و در عین حال، با استفاده از ورژن‌های نخستین‌ سیستم کانکتور الکترونیک، با دستگاه‌های قدیمی‌تر سازگار می‌شود.
USB 3.2 و دو برابر شدن سرعت انتقال داده برای دستگاه‌های جدید


اخیراً گروه پروموتر USB 3.0 اعلام کرده که مشخصات USB 3.2 در حال حاضر در مرحله پیش‌نویس قرار دارد، و انتظار می‌رود که در کنفرانس توسعه دهندگان USB -که قرار است در اواخر سپتامبر در ونکوور کانادا برگزار شود- به بازار عرضه گردد.
در حال حاضر، جزئیات اولیه در مورد مشخصات USB 3.2 منتشر شده است تا توسعه‌دهندگان بتوانند طراحی کابل‌های USB نوع C را آغاز نمایند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تاپ‌تک نیوز، کابل‌های USB نوع C می‌تواند استاندارد فناوری جدید را پوشش دهد. بر اساس اعلام گروه پروموتر USB 3.0، برای توسعه‌دهندگان حاضر در رویداد ونکوور، اطلاعات و آموزش‌های بیشتر ارائه می‌شود که این آموزش‌ها، استاندارهای لازم برای کانکتورها را در اختیار افراد قرار می‌دهد.


برد ساندرز، رئیس گروه پروموتر اذعان داشت: «وقتی ما USB نوع C را به بازار معرفی کردیم، قصد داشتیم که به این اطمینان برسیم که کابل‌های USB نوع C برای USB سوپر اسپید مناسب است و می‌تواند نسل جدید USB را پشتیبانی کند.»

کاربران باید برای رسیدن به قابلیت افزایش سرعت انتقال استاندارد جدید، نیاز به کابل USB نوع C و یک دستگاه USB 3.2 دارند که با مشخصات به‌روزرسانی‌شده، سازگاری داشته باشد.
این به‌روزرسانی، نقشه راه عملکرد USB این گروه محسوب می‌شود.

گفتنی است استاندارد جدید منحصراً با کابل‌های USB نسخه C استفاده خواهد شد، چرا که کانکتورهای A/B دارای سیم کافی به منظور انتقال حجم بسیار بالایی از اطلاعات در زمانی کوتاه نیستند.
ورژن 3.2 USB از قابلیت‌های چند خطی پیاده شده در کابل‌های USB نسخه C -به منظور افزایش سرعت تبادل داده تا 2 گیگابایت در هر خط- استفاده خواهد کرد.

اگر کابل USB C شما قادر به انتقال داده با بیشینه سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه است، پس با استاندارد جدید سازگار خواهد بود. همانند تکنولوژی‌ها و استانداردهای دیگر، تا عرضه دستگاه‌های مجهز به USB نسخه 3.2 نیز زمان زیادی نیاز خواهد بود. انتظار می‌رود تا سال این 2019، شاهد عرضه این محصولات باشیم.
 
کد مطلب: 49606
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام