کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عرضه نسخه ۹.۱ لینوکس دبیان

4 مرداد 1396 ساعت 13:44

ایتنا- به‌تازگی آخرین توزیع لینوکس دبیان توسط توسعه‌دهندگان این شرکت به بازار عرضه شده است تا کاربران بتوانند به‌صورت رسمی نسخه 9.1 این لینوکس را دانلود و نصب کنند.




سیستم‌عامل لینوکس، از آن جهت که کاملاً متن‌باز است، دنیایی متفاوت برای کاربرانش به ارمغان می‌آورد؛ به ویژه برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان کاملاً جذاب است، چرا که برخلاف سیستم‌عامل مشهوری چون ویندوز، تمام کدها و زوایای آن برای برنامه‌نویسان مشخص و عیان است.
از سوی دیگر، به همین دلیل، انواع مختلفی از این سیستم‌عامل تهیه و عرضه شده‌اند، که هر کدام یک "توزیع" نامیده می‌شوند.

در حال حاضر، توزیع‌های مختلفی برای سیستم‌عامل لینوکس موجود است، مانند اوبونتو و ردهت و ... یکی از توزیع‌های مشهور و پرطرفدار "دبیان" نام دارد.
به‌تازگی آخرین نسخه از لینوکس "دبیان" توسط توسعه‌دهندگان این شرکت، طراحی و به بازار عرضه شده است تا کاربران بتوانند به‌صورت رسمی، این نسخه یعنی ۹.۱ این نوع از لینوکس را دانلود و نصب کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theregister، یکی از ویژگی‌های این نسخه جدید از دبیان این است که ۲۶ نقص امنیتی را که از ماه ژوئن شناسایی شده بودند را برطرف می‌کند.
همچنین در این نسخه از لینوکس دبیان، که در هفته گذشته عرضه شده، برخی از نقص‌های موجود در Apache و OpenVPN نیز مرتفع گردیده است.


مطابق جزئیات منتشره، حدود ۵۵ بسته به‌روزرسانی متفاوت مربوط به این توزیع، با هدف برطرف‌سازی نقص‌های این سیستم‌عامل در حین انتشار این به‌روزرسانی فهرست شده است که برخی از آنها دارای CVE هستند، اما در لیست وصله‌های امنیتی قرار نگرفته‌اند. با این حال، نقایص قبلی به طور کلی رفع شده‌اند.

همچنین در این نسخه جدید، چندین وصله امنیتی دیگر مربوط به نقص‌های dwarfutils link shortener و تعداد ۷ باگ نیز در زمینه libquicktime برطرف شده‌اند. همچنین یکی از وصله‌های این به‌روزرسانی نیز در زمره an out-of-bounds قلمداد شده است.

و نهایتاً نکته مهم دیگر، با توجه به این‌که tunnel broker آی پی نسخه ۶ SixXS نیز از کار افتاده است، این موضوع با بسته دبیان تطابق داشته و بدین‌ترتیب بسته‌های aiccu مربوطه نیز به پایان کار خود خواهند رسید.
 


کد مطلب: 49581

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49581/عرضه-نسخه-۹-۱-لینوکس-دبیان

ايتنا
  https://www.itna.ir