۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۷

افزایش چشمگیر درخواست تراشه‌های مخصوص دیتاسنتر

ایتنا – آمار و ارقام منتشر شده نشان دهنده این هستند که تعداد درخواست‌های تراشه‌های تخصصی برای دیتاسنترها در جهان افزایش یافته است و مسبب اصلی این امر نیز کشور چین است که بیشترین درخواست در این زمینه را به تولیدکنندگان عرضه کرده است.
افزایش چشمگیر درخواست تراشه‌های مخصوص دیتاسنتر


آمار و ارقامی که به تازگی در رسانه‌ها منتشر شده، نشان دهنده این واقعیت است که تعداد درخواست‌های تراشه‌های تخصصی برای دیتاسنترها در جهان به صورت چشمگیری افزایش یافته و البته عامل اصلی این جهش تقاضا نیز کشور چین می‌باشد که بیشترین درخواست در این زمینه را به تولیدکنندگان عرضه کرده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitimes، دیتاسنترها در دنیای امروزی یکی از مهم‌ترین عناصر کاری شرکت‌های بزرگ هستند و بدون شک بدون داشتن یک دیتاسنتر قوی نمی‌توان به فکر مدیریت ارتباطات و اطلاعات در سطح کلان بود.

از سوی دیگر، دیتاسنترها در مرکز فعالیت خود، نیاز به تراشه‌هایی دارند تا مدیریت عملکرد آنها را تسهیل نماید، اما به‌تازگی این تراشه‌ها به شکل بی‌سابقه‌ای مورد توجه بیشتری از سوی شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار گرفته‌اند و آمار و ارقام خبر از افزایش تصاعدی تعداد سفارش برای این نوع از تراشه‌ها می‌دهند.

در این میان مطابق بررسی‌ها، عامل اصلی این افزایش سفارش‌ها، کشور چین است؛ زیرا حجم سفارش در سایر کشورها تفاوت چندانی با شرایط پیشین نداشته است، لیکن کشور چین با تغییر در درخواست خود، به‌تنهایی این آمار را دستخوش تغییراتی شگفت‌آور کرده است.


برای نمونه کافی است بدانید که شرکت مشهور کوالکام توانسته است با دولت محلی استان گوئی‌ژو به توافق دست‌یافته و قراردادی باارزش را با آنها امضا کند.
این قرارداد به‌صورت مشترک با شرکت محلی فناوری‌های نیمه‌هادی Guizhou Huaxintong انجام می‌شود که به‌صورت مستقیم تحت نظارت دولت این منطقه فعالیت می‌کند.

از ظاهر این ماجرا می‌توان این‌گونه برداشت کرد که هدف دولت چین از انجام چنین کاری، کشاندن غول‌های این صنایع به چین برای مدت‌زمانی کوتاه و تلاش برای انتقال تکنولوژی به داخل برای استفاده در آینده است.

البته کوالکام در این مسیر تنها نیست و شرکت‌های بزرگ تولید کننده تراشه مانند Avago، Intel، AMD، ARM، Marvell و Socionext و حتی شرکت‌های تایوانی مشهوری مانند MediaTek، Aspeed، Nuvoton، Parade و Phison نیز در این مسیر قرار گرفته‌اند.
 
کد مطلب: 49578
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام