۰
plusresetminus
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۳

الزام انتقال هاست شبکه‌های اجتماعی خارجی به داخل

ایتنا- رئیس سازمان فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر حمایت از شبکه‌های اجتماعی بومی، از لزوم وارد کردن هاست‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی به داخل کشور سخن گفت.
الزام انتقال هاست شبکه‌های اجتماعی خارجی به داخل


نصرالله جهانگرد امروز در نشست سازمان فناوری اطلاعات در سالن دولت الکترونیک در نمایشگاه الکامپ گفت: مصوبه شورای عالی فضای مجازی در حمایت از شبکه‌های اجتماعی بومی این است که اگر آنها داخل کشور سرویس دهند، خدماتی از جمله پرداخت، خدمات صوتی و سایر ارزش‌های افزوده را به آنها خواهیم داد. همچنین شبکه‌های اجتماعی خارجی الزام دارند که هاست خود را به داخل کشور منتقل کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وی خاطرنشان کرد: هر کشوری دارای نقاط دسترسی است ما نیز بخشی از شبکه اینترنت جهانی هستیم اما ارتباطات داخلی ما از داخل انجام می‌شود و این تناقضی با استفاده از شبکه اینترنت ندارد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به وضعیت موتورهای جست‌وجوی بومی بیان کرد: در سطح ملی حدودا هشت موتور شکل گرفته که دو موتور پارسی جو و یوز توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد حمایت قرار گرفته‌اند و تا حدودی موفق بودند.

جهانگرد ادامه داد: در حال حاضر در موتورهای جستجوی بومی بیش از چهار میلیارد صفحه فارسی وجود دارد. ما در ادامه همچنین به دنبال ایجاد امنیت و فراهم کردن بسترهای اقتصادی برای پایداری سرویس هستیم.
کد مطلب: 49539
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام