۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۳

برنامه 150 میلیارد دلاری چین برای گسترش صنایع هوش مصنوعی

ایتنا- دولت چین قصد دارد تا با صرف هزینه‌ای هنگفت، بازاری ویژه برای صنایع هوش مصنوعی به وجود بیاورد که ارزش آن 150 میلیارد دلار خواهد بود.
برنامه 150 میلیارد دلاری چین برای گسترش صنایع هوش مصنوعی


دولت چین قصد دارد تا با صرف هزینه‌ای هنگفت، بازاری ویژه برای صنایع هوش مصنوعی به وجود بیاورد که ارزش آن ۱۵۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری cnn، در کشور چین، معمولاً نوآوری‌های مدرن و به‌روز در زمینه فناوری به‌عنوان مواردی ضروری در دستور کار دولت قرار می‌گیرند.
فناوری هوش مصنوعی نیز از این قاعده مستثنی نیست و به همین دلیل نیز دولت چین به‌تازگی برنامه‌ای جدید را اعلام کرده که بر اساس آن قرار است تا این کشور به سردمدار اصلی این صنایع مدرن تبدیل شود.

بر اساس این برنامه توسعه‌ای، حداکثر تا سال ۲۰۲۰ میلادی، زیرساخت‌ها و مراکز تحقیقاتی چین در زمینه فناوری هوش مصنوعی به سطحی همتراز با کشورهای پیشتاز این عرصه خواهد رسید.

 

بر اساس این برنامه، همچنین پنج سال بعد یعنی در سال ۲۰۲۵ وضعیت این فناوری در چین با یک جهش بسیار بزرگ روبرو خواهد شد و سرانجام پنج سال پس‌ از این جهش یعنی در سال ۲۰۳۰ میلادی، چین به مرکز نوآوری هوش مصنوعی در جهان بدل خواهد شد.

گفتنی است این طرح در قالب یک اجلاس خبری ارائه شده بود و در آن مشخص شد که دولت این کشور قصد دارد تا صنایع داخلی هوش مصنوعی در چین را در طول چند سال آتی به بازاری معادل ۱۵۰ میلیارد دلار بدل سازد. این برنامه موجب می‌شود تا رشد چین در زمینه‌های مختلفی پیشرفته کرده و این کشور به یک پیشتاز بزرگ در صنایع بدل شود.

جالب است بدانید که غول‌های چینی مانند بایدو و تنسنت توانسته‌اند تا مراکز تحقیقات هوش مصنوعی خود را در آمریکا طراحی و اجرا کنند و بدین‌ ترتیب این کشور در حال حاضر نیز در این زمینه چندان کم‌تجربه نیست.
 
کد مطلب: 49527
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام