کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مایکروسافت و پشتیبانی از ویندوز 10 روی کلاور تریل

1 مرداد 1396 ساعت 20:13

ایتنا- مایکروسافت، یک مسیر قدیمی را در اختیار آن دسته از کاربران دستگاه‌های قابل حمل قرار می‌دهد که از پردازنده‌های کلاور تریل اینتل اتم استفاده می‌کنند.




اخیراً مشخص شده که شرکت مایکروسافت از آخرین نسخه به‌روزرسانی سازندگان ویندوز 10 روی آن دسته از ماشین‌هایی که تاکنون از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کرده‌اند، پشتیبانی نمی‌کند.
گفتنی است اینتل، مدل اتم را سال گذشته کنار گذاشت و از آن زمان به بعد، مایکروسافت در پی یک پشتیبان برای بروزرسانی سازندگان بوده است. این پشتیبانی صرفاً مختص دستگاه‌های اتم نیست و به همین خاطر تأخیر در پیدا کردن پشتیبان، موجب تأخیر در عرضه بسیاری از دستگاه‌های اینتل شده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، مایکروسافت در ابتدا اعلام کرد که امکان سازگاری در این خصوص وجود ندارد و در نتیجه، این تصمیم باعث می‌شد که کار ماشین‌های کلاور تریل به پایان خود برسد؛ اما اکنون، مایکروسافت موافقت کرده است، به پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های امنیتی (به عنوان یک سرویس) تا پایان سال 2023 ادامه دهد.

باید به خاطر داشت که پایان سال 2023، در واقع پایان پشتیبانی از ویندوز 8.1 است و حتی اگر ویندوز خود را به ویندوز 10 ارتقاء دهید، پشتیبانی‌های امنیتی پابرجا باقی می‌ماند.



به نظر کارشناسان، در حقیقت فلسفه وجودی اتم اس.اُ.سی، نیاز به ساخت دستگاه‌هایی بود که بتوانند دو سیسم‌عامل اندروید و ویندوز را با هم اجرا کنند. اما متأسفانه اینطور به نظر می‌رسد که مایکروسافت در عمل، کمی از اهداف خود منحرف و اهداف نادرستی را پیش رو داشته و احتمال دارد که عدم تمایل همکاری اینتل با غول نرم‌افزاری هم از همینجا ریشه می‌گیرد.

در اصل، قرار بود که سری اتم از سیستم‌عامل لینوکس هم پشتیبانی کند، لیکن بعد از فروش اندک و ضعیف دستگاه‌های 2 در 1، این طرح کنار گذاشته شد؛ اما با این وجود، ظاهراً تا پایان کار دارندگان دستگاه کلاور تریل، راه زیادی وجود دارد.
هر چند یک پردازنده چهارساله، دیگر به فروش نمی‌رسد، لیکن این نگرانی وجود دارد که مایکروسافت برای پشتیبانی خود از آنها، پیش از زمان لازم به ساخت پردازنده بپردازد.

هر چند ممکن است بسیاری از افراد اصلاً ندانند که کلاور تریل یا حتی اتم چیست و صرفاً پیام «ناسازگار» را دیده باشند، اما به نظر می‌رسد که برطرف کردن مشکلات کاملاً ضروری است، ولو اینکه کار آسانی نبوده و نیاز به کار و تلاش فراوان داشته باشد.
 


کد مطلب: 49517

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49517/مایکروسافت-پشتیبانی-ویندوز-10-روی-کلاور-تریل

ايتنا
  https://www.itna.ir