۰
plusresetminus
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴

حذف یکی از موارد بحث‌برانگیز خدمات ابری آمازون

ایتنا- به‌تازگی شرکت آمازون در راستای بهبود خدمات خود یکی از مفاد قوانین استفاده از خدمات ابری خود را حذف کرده است؛ زیرا بند یاد شده موجب ایجاد نگرانی‌هایی در زمینه حقوق مالکیت معنوی شده بود.
حذف یکی از موارد بحث‌برانگیز خدمات ابری آمازون


به‌تازگی شرکت آمازون در راستای بهبود خدمات خود به مشتریان، یکی از مفاد قوانین استفاده از خدمات ابری خود را حذف کرده است، زیرا بند یاد شده موجب ایجاد نگرانی‌هایی در زمینه حقوق مالکیت معنوی شده بودند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی investopedia، امروزه رقابت بر سر خدمات ابری به‌شدت بالا گرفته است و شرکت‌های مختلف سعی دارند تا با ارائه بهترین خدمات، مشتریان بیشتری را به خود جلب و سهم بزرگ‌تری از بازار را از آن خود نمایند.

در این میان شرکت‌هایی مانند آمازون نه‌تنها به سراغ بهبود خدمات خود رفته‌اند، بلکه سعی دارند تا با اصلاح کردن سیاست‌های پیشین استفاده از سامانه‌های ابری خود، مشتریان را برای استفاده از این خدمات آسوده‌خاطرتر سازند.

 

در این میان به‌تازگی آمازون یکی از بندهای مربوطه به قوانین استفاده از خدمات ابری خود را از فهرست موارد موجود خط زده است تا کاربران ناراضی از این بند بتوانند به استفاده از خدمات ابری این شرکت ادامه بدهند.

گفته می‌شود که بند مربوطه موجب ایجاد نگرانی‌هایی در زمینه حقوق مالکیت معنوی (intellectual property یا IP) می‌شد و بدین‌ترتیب در نسخه به‌روز شده قوانین و حقوق کاربران که توسط این شرکت ارائه شده، دیگر خبری از این بند خاص نیست.

این بند در حقیقت شامل این بود که شرکت‌هایی که از خدمات ابری آمازون بهره می‌گیرند، حق ادعا در زمینه مالکیت کامل بر تمامی محتوای خود را نخواهند داشت و با توجه به این‌که بسیاری از شرکت‌ها از خدمات ابری آمازون به‌عنوان انباره اصلی اطلاعات خود استفاده می‌کردند، نگرانی‌های فراوانی در زمینه از دست رفتن مالکیت داده‌ها به وجود آمده بود.

به نظر کارشناسان، با حذف شدن این سیاست عجیب می‌توان انتظار داشت که خدمات ابری آمازون بیش از پیش محبوب شده و نظر مخاطبان را به خود جلب نماید.
 
کد مطلب: 49513
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام