۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸

فناوری هوش مصنوعی به کمک طراحان بازی می‌آید

ایتنا- وقتی که صحبت از کاربرد فناوری‌های نوین به میان می‌آید، بازی‌ها همواره در این زمینه پیشرو بوده‌اند و به همین خاطر در کنفرانس موبایل‌بیت 2017 که اخیرا در سان‌فرانسیسکو برگزار شد، برنامه جداگانه‌ای به بازی‌ها اختصاص داده شد.
فناوری هوش مصنوعی به کمک طراحان بازی می‌آید


برنامه‌نویسان و سازندگان بازی، دهه‌هاست که از هوش مصنوعی برای کنترل شخصیت‌های غیربازیکن استفاده کرده‌اند.
این شخصیت‌ها شامل کسانی است که به شکل قابل توجهی ضعیف و نادان هستند و همچنین کسانی که میزان سادگی آنها، تا حد متوسط است نیز شامل این موضوع می‌شوند.

بازاریابان فعال در حوزه بازی هم از هوش مصنوعی برای قرار دادن کاربران مناسب در معرض تبلیغات پیچیده استفاده می‌کنند و به همین خاطر شانس بیشتری برای دریافت کردن پاسخ مناسب از جانب بازیکنان بازی‌های موبایل دارند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، به تازگی هیئتی از سازندگان بازی و بازاریابان فعال در این حوزه به کار گرفته شدند تا آینده هوش مصنوعی در بازی‌ها و چگونگی نقش‌آفرینی طراحی بازی و بازاریابی در ارائه تجربه بهتر به کاربر و همچنین در زمینه کسب درآمد بالاتر را پیش‌بینی کنند.

مطابق اخبار منتشره، اعضای این گروه، مارگارت والاس، مدیرعامل پلی‌متیکس، براندون ویرتز، مدیرعامل رکوگنانت، کبیر ماتور، مدیر توسعه کسب‌و‌کار کیپ، آدام فلچر، مدیرعامل ژیروسکوپ بودند.

در واقع هدف فناوری هوش مصنوعی، نزدیك نمودن رفتار و پاسخ یك سیستم كامپیوتری به الگوهایی است كه انسان براساس آنها رفتار می‌كند و پاسخ می‌دهد. گاه سیستم‌هایی طراحی می‌شوند كه قدرت تجزیه و تحلیل آنها از انسان بیشتر است. اما باز از الگوهای ما استفاده می‌كنند.


وقتی می‌خواهید یك بازی كامپیوتری را از میان چندین بازی مورد علا‌قه خود بخرید و از آنجا كه مقدار پول شما مشخص است، طبعاً می‌خواهید فقط یك بازی را برگزینید. پس به بازی‌های مورد علا‌قه‌ خود، امتیازی بین صفر و یك می‌دهید.
ارزش صفر برای بازی‌هایی است كه كمتر آنها را دوست دارید و هر چه مقدار عددیِ بیشتری به آن بازی بدهید، بیشتر آن را دوست دارید و از میان آنها بازی‌ كه بیشترین ارزش را برای شما دارد، انتخاب می‌كنید.

از دید فروشنده، شما با سیستم صفر و یك پاسخ داده‌اید و بازی‌های دیگر را انتخاب نكرده‌اید. هرچند در واقع شما فازی فكر كرده‌اید، ولی با منطق صفر و یك پاسخ داده‌اید.
اگر كامپیوترها فازی‌تر تحلیل كنند، هوشمندتر می‌شوند، ولی پاسخ آنها باید براساس همین صفر و یك باشد؛ چرا كه هیچ كس نمی‌خواهد یك پاسخ غیرقطعی از كامپیوتر دریافت كند.

هر چه رفتارهای شخصیت‌های بازی بیشتر براساس سیستم فازی باشد، غیرقابل پیش‌بینی‌تر و هوشمندانه‌تر خواهند بود. یعنی می‌توانند در مقابل رفتارهای مختلف شما و موقعیت محیط، رفتارهایی متفاوت نشان دهند.
 
کد مطلب: 49450
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام