کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه حل برای مشکلات سازمان‌ها:

بهترین راه حل‌های کنترل دسترسی به شبکه

24 تير 1396 ساعت 17:38

ایتنا- کنترل دسترسی به شبکه، برای کنترل امنیت دستگاه‌هایی که به شبکه متصل هستند، ضروری است. چندین راه برای کنترل دسترسی به شبکه وجود دارد که به چند مورد از بهترین راه حل‌ها اشاره می‌شود.




شاید یکی از مسائل و گاه معضلات سازمان‌ها و مجموعه‌ها، نداشتن سیاست و برنامه واحد و منسجم برای دسترسی‌های اعضاء و کارکنان خود باشد که گاه به آسیب‌پذیری و حتی مخاطره تبدیل می‌گردد.

کنترل دسترسی به شبکه (ان.اِی.سی) به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا برای کنترل دسترسی دستگاه‌ها و کاربر به شبکه‌ها، سیاست‌هایی مناسب و خاص را دنبال کنند. ان.ای.سی می‌تواند سیاست‌هایی را برای منابع، نقش، دستگاه، دسترسی مبتنی بر موقعیت وضع نموده و در عین حال با سیاست‌های مدیریت امنیت و پچ مطابقت ایجاد کند.

اهمیت ان.اِی.سی در آن است که باعث می‌شود هرج و مرج‌های اتصالات داخل و خارج از سازمان کمتر شده و کارکنان، مشتریان، مشاوران، پیمان‌کاران و مهمانان به شکلی منظم از دسترسی به شبکه بهره‌مند شوند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ای‌سکیوریتی پلنت، از جمله این راه‌حل‌ها می‌توان به ایمپالس سیف‌کانکت اشاره کرد که امکان کشف خودکار دستگاه را فراهم و از 250 تا 25000 نقطه نهایی را پشتیبانی می‌کند.
این شرکت، ابتدا کار خود را با آموزش آغاز کرد، اما اکنون فعالیت خود را تا دولت و بازارهای بزرگ گسترش داده است.


"اکستریم کنترل" یکی دیگر از این راه‌حل‌هاست که در زمینه خدمات آموزشی، سرگرمی، میهمان‌نوازی، بهداشت و درمان فعالیت می‌کند و می‌تواند مقیاس خود را به 200000 نقطه نهایی برساند.
این راه‌حل، برای خودکارسازی دسترسی بر اساس موارد استفاده، یک معماری مبتنی بر قاعده فراهم می‌سازد.

یکی دیگر از این راه‌حل‌ها، "پالس پالیسی سکیور" است که تا 50000 کاربر همزمان را در محیط‌های چند فروشنده پشتیبانی می‌کند. این ابزار، گزینه‌های استقرار اتوماتیک و هوش تهدید ارائه می‌دهد.
“Cisco Identity Services Engine” نیز تا 500000 جلسه همزمان را پشتیبانی و 1.5 میلیون نقطه نهایی را نیز پوشش می‌دهد. این راه‌حل، موتورهای هوشمند سازگار، تشخیص و پاسخ خودکار و یادگیری ماشینی ارائه می‌دهد.

“InfoExpress CyberGatekeeper” راه‌حل دیگری است که دستگاه‌های کشف و ممیزی را پیش از دسترسی به شبکه، خودکار می‌کند و کار خود را در زمینه آموزشی شروع نموده است. با استفاده از این راه‌حل، می‌توان 100000 کاربر در 200 کامپیوتر را پوشش داد.
“Auconet BICS” علاوه بر کنترل دسترسی به شبکه، نظارت بر شبکه، مدیریت ارزیابی و غیره را نیز انجام می‌دهد.
 


کد مطلب: 49442

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49442/بهترین-راه-حل-های-کنترل-دسترسی-شبکه

ايتنا
  https://www.itna.ir