۰
plusresetminus
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۵

امنیت اینترنت اشیاء

ایتنا – رشد استفاده از اینترنت اشیاء به افزایش بدافزارهای لینوکسی دامن می‌زند.
امنیت اینترنت اشیاء


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از گزارشی که در هفته گذشته توسط WatchGuard (سازنده تجهیزات امنیتی شبکه) منتشر شد، میزان بدافزارهایی که سیستم‌های لینوکس را هدف قرار می‌دهند، در حال افزایش است و این افزایش عمدتاً به علت بالا رفتن تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیاء می‌باشد.

در این گزارش که به تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی بیش از ۲۶ هزار دستگاه در سطح جهان پرداخته شه، مشخص گردید که از میان ده بدافزار برتر مربوط به سال جاری میلادی، سه بدافزار، لینوکسی هستند.

مارک لیبرت (تحلیلگر واچ‌گارد) می‌گوید: «حملات امنیتی لینوکسی رو به افزایش هستند». وی ادامه می‌دهد: «ما معتقدیم این به دلیل نقایص سیستمی موجود در دستگاه‌های اینترنت اشیاء است، ولی با این وجود، وسایل بیشتر و بیشتری به آنها افزوده می‌شوند و موجب شده‌اند تا نویسندگان بات‌نت به سمت پلتفرم‌های لینوکسی سوق پیدا کنند.»

بنابر مشاهدات آقای لیبرت، بدافزارهای لینوکسی با بات‌نت Mirai در پایان سال گذشته شروع به رشد کرد.

گفتنی است میرای در ماه سپتامبر و زمانی برای حمله به قسمتی از زیرساخت اینترنت مورد استفاده قرار گرفت، توجهات زیادی را به سوی خود جلب کرد.

آقای لیبرت می‌گوید: «اکنون، با افزایش تعداد دستگاه‌های اینترنت اشیاء، فرصت‌های بسیار خوبی برای حمله نصیب مهاجمان شده است.»


آقای لیبرت ادامه می‌دهد: «متأسفانه سازندگان دستگاه‌های اینترنت اشیاء هنوز به نگرانی‌های بالقوه پیرامون امنیت آنها اشاره‌ای نکرده‌اند. البته هدف آنها این است که دستگاه‌های ارزان‌تری عرضه کنند و فروش هرچه بیشتری داشته باشند.»

وی می‌افزاید: «امروزه مجرمان سایبری از بسیاری از ترفندهای ظریف استفاده می‌کنند تا بدافزار خود را بازنویسی کنند که بدین ترتیب نمی‌توان آنها را با ابزارهای تشخیصی مبتنی بر امضاء تمیز داد.»

به همین دلیل است که بسیاری از شبکه‌ها که از آنتی‌ویروس‌های نه‌چندان حرفه‌ای استفاده می‌کنند، قربانی تهدیداتی همچون باج‌خواهی می‌شوند.
 
کد مطلب: 49433
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام