۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵

تجدید نظر در شیوه تعیین تعرفه اینترنت

ایتنا - آذری جهرمی: پیام‌رسان‌های خارجی جزو سرویس اینترنت محسوب می‌شوند و چارچوب‌شان براساس تعرفه سرویس اینترنت بین‌الملل است.
تجدید نظر در شیوه تعیین تعرفه اینترنت


معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه هدف تعرفه ترجیحی اینترنت، حمایت از سرویس و محتوای داخلی است، درباره لزوم تغییر روش اعمال تخفیف برای ترافیک داخلی اینترنت نسبت به بین‌الملل و افزایش سایت‌هایی با تعرفه ترجیحی توضیح داد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به اعمال تعرفه ترجیحی اینترنت برای سایت‌های برتر داخلی، اظهار کرد: تعداد سایت‌هایی که برای اعمال تغییر تعرفه داخل نسبت به بین‌الملل اعلام شده، برای شروع خوب است، اما در ادامه کارایی لازم را ندارد. بنابراین باید روش اعمال تخفیف برای ترافیک داخلی و تعرفه ترجیحی تغییر پیدا کند.

وی با بیان اینکه کارگروهی توسط وزیر ارتباطات برای موضوع تعرفه تشکیل شده است، گفت: جلسه‌ای با حضور کلیه تولیدکنندگان محتوا و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات دیتاسنتر و اپراتورها تشکیل شده است. در این جلسات مشکلات دسته‌بندی شده و به دنبال این هستیم که در جلسات آتی برای راهکارها به جمع‌بندی برسیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه بیان کرد: در نهایت تقریبا همه اعضاء معتقدند شیوه وایت‌لیست یا ۲۰۰ سایت برتر که در حال حاضر به بیش از ۵۰۰ سایت رسیده است، برای شروع خوب بوده اما کارایی لازم را ندارد. بنابراین برای تجدیدنظر بر این موضوع در حال بررسی هستیم.

جهرمی با اشاره به تعرفه پیام‌رسان‌ها که ترافیک زیادی از کابران صرف آنها می‌شود، خاطرنشان کرد: پیام‌رسان‌های خارجی جزو سرویس اینترنت محسوب می‌شوند، بنابراین تعرفه ترجیحی ندارند و چارچوب‌شان براساس تعرفه سرویس اینترنت بین‌الملل است. اگر یک پیام‌رسان داخلی ایجاد شود، از تعرفه داخلی استفاده می‌کنیم. درواقع هدف تعرفه ترجیحی، حمایت از سرویس و محتوای داخلی است.

به گزارش ایسنا، یکی از اهداف راه‌اندازی شبکه ملی‌ اطلاعات، کاهش تعرفه اینترنت بیان شده بود. بر همین اساس، در فازهای اول و دوم این شبکه، تعدادی از سایت‌های پراستفاده‌ و برتر با سرور داخلی، از کاهش تعرفه ۵۰ درصدی نسبت به اینترنت بین‌الملل بهره بردند و مقرر شد با راه‌اندازی فاز سوم شبکه، بقیه سایت‌ها نیز از تعرفه ۵۰ درصدی بهره‌مند شوند.
کد مطلب: 49420
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام