کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سوء استفاده مخفیانه مجرمان از زندگی خصوصی کاربران بی‌احتیاط

17 تير 1396 ساعت 16:29

ایتنا- اگر با کامپیوتر و به خصوص اینترنت سروکار داشته باشید به احتمال زیاد لغت استریم به گوشتان خورده است.




به گزارش ایتنا از کسپرسکی آنلاین،‌ موضوع وب‌کم‌ها هیچ وقت یک پارانویا نبوده است. به خاطر دارید زمانی که عده‌ای از کاربران بر روی دوربین وب کم خود برچسب می‌زدند و خیلی از افراد آن‌ها را دست می‌انداختند و برایشان انجام این کار تمسخر آمیز بود؟
اگر شما هم جزء افرادی بودید که این کار برایتان خنده آور بود، احتمالا پس از مطالعه این مقاله دیگر به چنین موضوع مهمی نخواهید خندید و شما هم مثل خیلی از کاربران محافظ کار بر روی دوربین وب کم برچسبی می‌چسبانید و یا که یکی از ویژگی‌های اینترنت سکیوریتی کسپرسکی را که مسدودسازی دسترسی‌های غیر مجاز است را برای خود به کار می‌گیرید.

اما بیایید از میکروفن غافل نشویم. زدن برچسب بر روی میکروفن و خیلی کارهای دیگر شنود صدا را غیر فعال نمی‌کند. از همین رو مجرمان می‌توانند از طریق میکروفن شما استراق سمع کنند و به هر اطلاعاتی که از شما نیاز دارند، دسترسی پیدا کنند. متاسفانه غیر فعال کردن میکروفن از طریق نرم‌افزار سیستم راه حل کارآمدی نیست، زیرا برنامه می‌تواند به راحتی آن را دوباره روشن کند.

خوشبختانه در این مورد هم اینترنت سکیوریتی کسپرسکی دارای ویژگی است که در برابر استراق سمع از شما محافظت می‌کند و زندگی خصوصی شما را نجات می دهد. برای چگونگی عملکرد آن در ادامه با ما همراه باشید.

مشکلات امنیتی
اگر با کامپیوتر و به خصوص اینترنت سروکار داشته باشید به احتمال زیاد لغت استریم به گوشتان خورده است. تا به حال به این موضوع دقت کرده‌اید که برای گوش کردن یک فایلmp3 آن را روی کامپیوتر یا mp3player خود کپی می‌کنید و سپس آن را پخش می کنید. اما هنگامی که به رادیوی اینترنتی گوش می‌کنید مجبور نیستید که اول تمام رادیو را روی کامپیوتر خود کپی کنید و سپس آن را گوش کنید. اطلاعات همان طور که به کامپیوتر شما می‌رسند فورا اجرا می‌شوند. این باعث می‌شود که شما بتوانید به صورت آنلاین صوت و ویدئو را تماشا کنید. به این کار استریمینگ می‌گویند.

استریم‌ها را می‌توان به دستگاه‌های مختلف مانند بلندگو یا میکروفن وصل کرد. چندین استریم صوتی می توانند داده ها را از میکروفن دریافت کنند، درست مانند چندین استریم که می توانند به بندگوها در همان زمان دسترسی یابند.

اما یک میکروفن نمی‌تواند استریم‌های متفاوت را برای برنامه های مختلف ایجاد کند. به عبارتی دیگر این فقط یک دستگاه منفعل است که هر صدایی که برداشت می کند را ضبط می کند. بنابراین تمام استریم‌های ایجاد شده یکسان هستند. در سطح سیستم عامل، هیچ حفاظتی برای دسترسی غیر مجاز به میکروفن وجود ندارد. یک اپلیکیشن می تواند یک استریم را ایجاد کند و میکروفن را گرفتار کند و تمام صداها را ضبط کند.

راهکارهای امنیتی
اما برای این مشکل چه راهی وجود دارد و چه کاری را می‌توان انجام داد؟ بهتر است به سورس بروید و ایجاد استریم های جدید صوتی را پیگیری کنید. این دقیقا همان کاری است که اینترنت سکیوریتی کسپرسکی ( و طبیعتا توتال سکیوریتی کسپرسکی ) روی دستگاه شما انجام می‌دهد. مجموعه حفاظت از حریم خصوصی در راهکارهای امنیتی لابراتوار کسپرسکی شامل ویژگی است که دسترسی به وبکم شما را محدود می کند و قادر است استریم‌های جدیدی که ایجاد می‌شوند را ردیابی کند.

در میان چیزهای دیگر، این مجموعه اپلیکیشن‌هایی که یک استریم جدید را ایجاد می کنند را بررسی می کند. اما این کار برای مسدود کردن میکروفن کافی نیست. برای حفاظت کاربران در برابر اپلیکیشن‌های مخرب کافی است که تنها برنامه های قانونی و رسمی می توانند به میکروفن شما دسترسی داشته باشند و این کار دقیقا وظیفه راهکارهای امن ما می باشد.
در صورتی که برنامه مورد نظر یک برنامه ی خوب واز یک توسعه دهنده شناخته شده باشد، آنتی ویروس برای مسدود سازی تولید استریم‌های صوتی تلاشی نخواهد کرد. اما در صورتی که تنها یک مورد مشکوک شناسایی شود، راهکار امنیتی سریعا اقدامات مخرب را متوجه خواهد شد و سپس درخواست استریم را ردیابی کرده و به راحتی آن را از بین می‌برد.

ما این تکنولوژی هوشمند را در محصول اینترنت سکیوریتی ۲۰۱۷ کسپرسکی قرار دادیم و اخیرا این اختراع قوی برای تمامی کاربران لابراتوار کسپرسکی قابل دسترس می‌باشد. بنابراین توسط این تکنولوژی هیچ شخصی قادر به استراق سمع و جاسوسی از اطلاعات و زندگی خصوصی شما نخواهد بود. این تکنولوژی به صورت پیش فرض فعال می‌باشد، در صورتی که به آن احتیاجی ندارید آن را غیر فعال سازید.


کد مطلب: 49393

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49393/سوء-استفاده-مخفیانه-مجرمان-زندگی-خصوصی-کاربران-بی-احتیاط

ايتنا
  https://www.itna.ir