کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جدال میان کوالکام و اپل بالا می‌گیرد

سايت خبری ايتنا , 21 تير 1396 ساعت 20:00

ایتنا - کوالکام می‌گوید باید از ورود تمام آیفون‌ها و آیپدهای دارای تراشه‌های رقابتی در زمینه ارتباط همراه، به ایالات متحده جلوگیری شود.




به گزارش ایتنا به نقل از فورچون، کوالکام روز پنجشنبه با افتتاح پرونده‌ای علیه تخطی اپل از یک ثبت اختراع، نبرد حقوقی خود با این شرکت را افزایش داد.
این تراشه‌ساز بزرگ در شکایتی که روز پنجشنبه تنظیم کرد، گفت که «اپل از شش حق اختراع این شرکت که پیرامون فناوری‌های همراه هستند، سوءاستفاده کرده است.»

با این وجود، شرکت کوالکام همچنین اظهار داشته است که هیچ یک از این شش حق اختراع مورد نظر، جزو استانداردهای الزامی صنعت بی‌سیم برای ارتباطات تلفن همراه نیستند.
بنظر کارشناسان، کوالکام با دقت تمام، شش حق اختراع گفته شده را برای طرح شکایت انتخاب کرده است تا نشان دهد که مالکیت فکری آنها، فراتر از فناوری‌های موجود در استانداردهای صنعتی است.

نکته جنجالی دیگر در این میان آن است که شرکت اپل در ماه آوریل از تولید‌کنندگان خود خواسته بود تا به روند پرداخت درصد به کوالکام در خصوص تراشه‌های آیفون و آیپد، خاتمه دهند.
از دیگر سو، شرکت کوالکام نیز بیکار ننشست و در یک پرونده جداگانه اظهار داشته است که باید از ورود تمام آیفون‌ها و آیپدهای دارای تراشه‌های رقابتی در زمینه ارتباط همراه، به ایالات متحده جلوگیری شود.


گفتنی است اکنون نزدیک به نیمی از تمامی گوشی‌های هوشمند آیفون‌ دارای تراشه‌های مودم بی‌سیم هستند که توسط اینتل ساخته شده‌اند. کوالکام می‌گوید ممکن است ۱۸ ماه طول بکشد تا به این شکایت رسیدگی شود و بنابراین مدل جدید گوشی آیفون آتی که انتظار می‌رود در پاییز آینده رونمایی شود، بلاک نخواهد شد.

این اقدامات پس از دادخواهی اپل در ماه ژانویه صورت می‌گیرند که مدعی بود کوالکام از موقعیت غالب این شرکت برای دریافت درصدهای بیشتر، سوءاستفاده می‌کند.

شایان ذکر است این پرونده و اقدامات مشابه در سرتاسر جهان، درآمد کار اصلی کوالکام مبنی بر محاسبه درصد ارزش کلی گوشی (و نه فقط ارزش تراشه گوشی) را به چالش می‌کشند.
 


کد مطلب: 49386

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49386/جدال-میان-کوالکام-اپل-بالا-می-گیرد

ايتنا
  https://www.itna.ir