۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۰

63 درصد شرکت‌ها نمی‌توانند خارج از شبکه سازمانی بر دستگاه‌ها نظارت کنند

ایتنا- بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، 63 درصد شرکت‌ها نمی‎توانند خارج از شبکه سازمانی بر دستگاه‌ها نظارت کنند و 53 درصد متخصصان امنیتی می‌گویند تعداد نقاط پایانی آلوده به بدافزارها، در سال گذشته با افزایش همراه بوده است.
63 درصد شرکت‌ها نمی‌توانند خارج از شبکه سازمانی بر دستگاه‌ها نظارت کنند


نظرسنجی جدیدی که اخیراً توسط مؤسسه پانمون انجام شد، نشان داده که بیش از 550 متخصص آی.تی و امنیت آی.تی به نتیجه این رسیده‌اند که وقتی دستگاه‌های نهایی کاربر از شبکه سازمانی خارج می‌شوند، 63 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نمی‌توانند بر این دستگاه‌ها نظارتی داشته باشند و 55 درصد نقاط پایانی آسیب‌پذیر دارای اطلاعات و داده‌های حساس هستند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ای.سکیوریتی پلنت، این نظرسنجی که با پشتیبانی ابسولوت انجام شد، به این نتیجه رسید که 56 درصد از شرکت‌ها، یک استراتژی انطباق منسجم ندارند و 70 درصد بر این باورند که توانایی آنها برای به حداقل رساندن آسیب‌های شکست نقطه نهایی، کمتر از میانگین مورد انتظار است.

جالب این که فقط 28 درصد از پاسخ دهندگان، توانایی تجزیه و تحلیل خودکار و بازرسی برای تعیین میزان انطباق با شرایط را داشتند.

دکتر لری پانمون، رئیس و بنیان‌گذار مؤسسه پانمون در بیانیه‌ای اذعان داشت: «بدیهی است که وقتی صحبت از حفاظت داده‌ها در نقاط نهایی سازمانی به میان می‌آید، شرکت‌ها با قابلیت دید واقعی، کنترل چالش‌ها، اطمینان از میزان انطباق و پایداری در برابر تهدیدها مواجه هستند.»


نتیجه همچنین نشان می‌دهد که با وجود اینکه سالانه 3.4 میلیون دلار صرف شناسایی و محدودسازی نقاط انتهایی ناامن می‌شود، لیکن 53 درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که تعداد نقاط انتهایی آلوده به بدافزار در 12 ماه گذشته با افزایش همراه بوده است.
ضمناً چهل و هشت درصد پاسخ‌دهندگان ابراز داشتند که از راه‌حل امنیت نقاط انتهایی خود ناراضی هستند و 21 درصد آنها گفتند که اساساً چنین راه‌حلی ندارند.

مطابق داده‌های این نظرسنجی، 62 درصد از پاسخ‌دهندگان در سال 2016 حملات باج‌افزاری را پشت سر گذاشته بودند، لیکن صرفاً 53 درصد آنها از یک روش رسمی برای بررسی این حمله استفاده کرده بودند.
نتیجه این بود که 31 درصد پاسخ‌دهندگان، به طور معمول کنترل‌های امنیتی خود را تست و آزمایش می‌کنند.

61 درصد پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که قصد دارند در سال 2016 بودجه خود را افزایش دهند که در نظرسنجی اخیر، این میزان به 50 درصد کاهش پیدا کرد.
 
کد مطلب: 49357
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام