۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۱
ادعای اوکراین:

دست داشتن روسیه در حمله پتیا

ایتنا - اوکراین می‌گوید سرویس‌های امنیتی روسیه در حمله سایبری روز سه شنبه که به منظور ایجاد اختلال در دادگان و گسترش وحشت صورت گرفت، دست داشته‌اند.
دست داشتن روسیه در حمله پتیا


به گزارش ایتنا به نقل از zdnet، اوکراین سرویس امنیت روسیه را عامل اصلی حمله سایبری اخیر پتیا و نابودی دادگان مهم و گسترش ترس و وحشت قلمداد می‌کند.

سرویس امنیت ملی اوکراین، روز شنبه گفت این حمله که در اوکراین آغاز شده و روز سه شنبه به سراسر جهان کشیده شد، توسط همان هکرهایی انجام شد که در ۲۰۱۶ به شبکه برق این کشور نیز حمله کردند.

با اینکه سیاستمداران اوکراینی خیلی زود روسیه انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه گرفتند، اما یکی از سخنگویان کرملین این اتهامات را بی‌اساس می‌داند.

گفتنی است شرکت‌های امنیت سایبری در حال تلاش هستند تا دریابند چه افرادی در پس این کرم کامپیوتری(که با نام NotPetya نیز شناخته می‌شود و نزدیک به شصت کشور را آلوده ساخته)، قرار دارند.

سرویس امنیت ملی اوکراین می‌گوید: «اطلاعات موجود، از جمله اطلاعاتی که از طریق همکاری با شرکت‌های بین‌المللی آنتی‌ویروس حاصل شده، نشان می‌دهند همان گروهی که در دسامبر ۲۰۱۶ و با استفاده از TeleBots و BlackEnergy به سیستم‌های مالی، حمل و نقل و زیرساخت‌های انرژی اوکراین حمله کرد، در پس این حمله قرار داشته‌اند.»


گفتنی است روسیه و اوکراین از سال ۲۰۱۴ که روسیه شبه جزیره کریمه را به خود ملحق کرد، با یکدیگر در کشمکش هستند.

سرویس امنیت ملی اوکراین روز جمعه در بیانیه‌ای گفته بود که در ماه مه و ژوئن، تجهیزاتی ضبط کرده که متعلق به نمایندگان روسیه برای انجام حملات سایبری علیه اوکراین و سایر کشورها بوده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «هدف اصلی این ویروس تخریب دادگان مهم، ایجاد اختلال در کار نهادهای دولتی و خصوصی اوکراین، و گسترش وحشت در میان مردم بوده است.»
 
کد مطلب: 49350
نام شما
آدرس ايميل شما