۲
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۶

راه‌اندازی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات کمتر از یک ماه آینده

ایتنا- واعظی: کمتر از یک ماه دیگر فاز سوم شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی می‌شود.
راه‌اندازی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات کمتر از یک ماه آینده


 دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح دیروز در مراسم رونمایی از نسل سوم شبکه علمی کشور چه در سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برگزار شد، گفت: از زمانی که وارد وزارت ارتباطات شدم یکی از آرزوهای من این بود که شبکه علمی کشور راه‌اندازی شود، چون مخاطب این پروژه بیشتر فرهیختگان و مجموعه علمی کشور است. برای همین علاقه‌مند بودم که این شبکه هر چه زودتر راه‌اندازی شود و در این دوره این کار صورت گیرد.

به گزارش ایتنا از مهر، وی ادامه داد: از سوی دیگر تجربه دو فاز قبل از این شبکه علمی نیز وجود داشت و ما نمی خواستیم که کار تبلیغاتی و فانتزی در این خصوص انجام دهیم. برای همین این پروژه دو سال به طول انجامید. خوشبختانه هم در وزارت ارتباطات و هم در وزارت علوم معاونان علاقه خاصی به اجرای این پروژه داشتند و برای همه ما این پروژه بسیار مهم تلقی می‌شد.

وزیر ارتباطات در ادامه به تعرفه اشاره کرد و گفت: اصلا نگاه همکاران من در وزارت ارتباطات به شبکه علمی نباید نگاه بنگاه داری باشد ما نمی‌خواهیم برای چیزی که برای ما هزینه است پول دریافت کنند.

وی خطاب به معاونان خود گفت: اگر در این شبکه به فعالیت بپردازید، خدا در جای دیگر مزد شما را پرداخت خواهد کرد.

واعظی خاطرنشان کرد که در دو سال گذشته دکتر فرهادی دنبال این است که برای دانشگاه ها پول تامین کند با دکتر نوبخت سر و کله می‌زند به هر حال محدودیت وجود دارد ما به سهم خود کمک کردیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تعرفه اینترنت بین‌المللی را ۵۰ درصد کاهش دادیم که اگر شبکه علمی کشور راه‌اندازی شود قسمت قابل توجهی از تبادلات علمی داخل کشور انجام می‌شود و این ارتباطی به ۵۰ درصد اینترنت بین‌المللی ندارد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری درخصوص شبکه علمی کشور تذکر دادند، برخی از رسانه‌ها نیز منتظر هستند یک جمله ای مطرح شود و حمله کنند شروع به برنامه ساختن درخصوص وزارت ارتباطات کردند و حتی فرصت نمی دادند این مسئله ارتباطی به وزارت ارتباطات ندارد ما زیرساخت‌ها را آماده کرده ایم و وزارت علوم باید آن را راه‌اندازی می‌کرد.

واعظی خاطرنشان کرد: پهنای باند داخلی کشور در حال حاضر ۱۵ برابر شده است شبکه اتصال کشور ۱۱ برابر شده است و کمتر از یک ماه دیگر فاز سوم شبکه ملی اطلاعات راه اندازی می شود، کسانی به ما انتقاد می کردند که شبکه علمی کشور را دو بار افتتاح کردند ولی چیزی در آن نبود. چیزی که امروز افتتاح کردیم تا دو ماه دیگر گزارش آن را خواهیم داد که چه اتفاقی افتاده است. همان گونه که از سال گذشته شبکه علمی اطلاعات افتتاح شده و اتفاقات بزرگی رخ داده است.
کد مطلب: 49347
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Russian Federation
واعظی بعد از دروغ اینترنت ثابت نامحدود و ممنوعیت فروش حجم حالا دومین دروغ خودش رو در روزهای پایانی خودش گفت
feedback
Iran, Islamic Republic of
از حق نباید گذشت، واعظی دسترسی به اینترنت را بسیار گسترش داد و به دورترین روستاها رساند. اما کاهش قیمت ها عملا الکی بود. مثلا قیمت ADSL یک ریال هم کاهش پیدا نکرد، اینترنت همراه هم فقط آزادش کاهش پیدا کرد که حتی اگر نصف الان هم بشود کسی استفاده نمیکنه چون قیمت همچنان سرسام آور است. اگر قیمت بسته ها را کم میکرد یا قیمت هر گیگ را میشد ادعا کرد هزینه را کاهش داده.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام