۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۲

تلاش اوبر برای فرار از شکایت گوگل

ایتنا- گوگل اوبر را متهم کرده که قصد دارد از اطلاعات لو رفته این شرکت برای طراحی خودروهای خودران اختصاصی خود بهره بگیرد.
تلاش اوبر برای فرار از شکایت گوگل


شرکت اوبر که متهم به نقض حقوق مالکیت معنوی گوگل و سرقت اسرار طراحی خودروهای خودران است، مدعی شده که اطلاعی از انجام این کار توسط یکی از کارکنان سابق گوگل نداشته است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از تک کرانچ، اوبر در واکنش به رسیدگی قضایی به شکایت یاد شده تصریح کرده که نمی‌دانسته کارمندی که از شرکا وایمو وابسته به گوگل به اوبر پیوسته این اسرار را بدون اجازه به این شرکت منتقل کرده است.

درگیری قضایی میان گوگل و اوبر در این زمینه از زمانی شروع شد که وایمو از اوبر به علت سرقت اسرار تجاری خود شکایت کرد. متهم اصلی این پرونده فردی به نام Anthony Levandowski است که قبلا به عنوان مهندس ارشد در وایمو مشغول به کار بود.

وی بعد از مدتی وایمو را ترک کرد و شرکتی به نام اوتو را برای تولید کامیون‌های خودران تاسیس کرد. اوبر بعد از مدتی شرکت یاد شده را خریداری کرد و از فناوری‌های اختصاصی آن بهره مند شد. اوبر می‌گوید اطلاعی نداشته که این مهندس ده‌ها گیگابایت اطلاعات محرمانه مربوط به طراحی سیستم LiDAR را از وایمو سرقت کرده است.

گوگل اوبر را متهم کرده که قصد دارد از این اطلاعات برای طراحی خودروهای خودران اختصاصی خود بهره بگیرد. انتظار می‌رود از این خودروها به عنوان تاکسی در ناوگان اوبر استفاده شود. هنوز مشخص نیست این موضع‌گیری جدید باعث می‌شود اوبر از جریمه سنگین احتمالی تبرئه شود یا خیر.
کد مطلب: 49322
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام