کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپل شرکت متخصص در فناوری ردگیری چشم را می‌خرد

11 تير 1396 ساعت 12:40

ایتنا - بنظر می‌رسد که صحت خبر اخیر، در حقیقت نشان‌دهنده برنامه‌های بلندمدت این شرکت در زمینه فناوری های پیشرو جهان است.




مطابق اخباری که به تازگی منتشر شده، اپل، یک شرکت‌ کوچک را که در فناوری "ردگیری چشم" مهارت دارد خریداری کرده است. این شرکت، نرم‌افزارهای ویژه ردگیری حرکات چشم را تهیه و عرضه می‌نماید.
با این‌حال، هنوز از سوی شرکت مزبور در این خصوص، هیچ اظهارنظری منتشر نشده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، شرکت مزبور که اصالتاً آلمانی است، "سنسومتریک اینسترومنتس" نام دارد. مطابق آنچه در معرفی آن آمده، این شرکت در فناوری ردیابی چشم و نیز طراحی و تهیه نرم‌افزارهای مربوط به این فناوری شهرت و سابقه فراوانی دارد.
همچنین گفته می‌شود که شرکت مزبور در دو فناوری VR (واقعیت مجازی) و نیز AR (واقعیت افزوده شده) تخصص دارد که هر دو، امروزه از تکنولوژی‌های پیشرو در جهان محسوب می‌شوند و صاحبنظران و به ویژه شرکت‌های بزرگ، شدیداً به آنها علاقه‌مندند.

سایت "مک رومرز" که اخبار و نیز شایعات مربوط به فعالیت‌ها و محصولات اپل را به دقت دنبال و منتشر می‌کند، انجام این معامله را تایید کرده است. این سایت همچنین افزوده که برای اثبات این ادعا، اسناد معتبری وجود دارد، از جمله یک سند در این خصوص که توسط معاون حقوقی شرکت اپل امضاء شده است.
سایت مزبور همچنین اعلام کرده که این مقام رده بالای اپل، سند مورد نظر را در مقر دفتر مرکزی اپل در کالیفرنیا نیز تأیید کرده است.


با این‌حال هنوز در وب‌سایت رسمی شرکت سنسومتریک اینسترومنتس هیچ خبری در این خصوص به چشم نمی‌خورد و به نظر می‌رسد مدیران آن تصمیم دارند فعلا در این زمینه سکوت اختیار نمایند.
اما نکته مهمی هم وجود دارد که از چشمان مک رومرز دور نمانده است: به تازگی تغییراتی در سایت این شرکت آلمانی ایجاد شده و نام برخی مدیران ارشد از جمله مدیر عامل، دیگر در آن به چشم نمی‌خورد!

از سوی دیگر، شرکت اپل نیز مطابق روال همیشگی خود که با شایعه عجین است، در این خصوص اظهار نظری صریح نکرده است.
اما مطابق آنچه این شرکت در بیانیه رسمی خود اعلام کرده، عملاً خبر مزبور را تأیید کرده است: «شرکت اپل هر از چند گاهی در صورت نیاز، ممکن است شرکت‌های کوچکی را که به رشد آن کمک کنند خریداری نماید و غالباً هم نیازی به ارائه توضیحات در مورد جزئیات و طرح آینده آن نمی‌بیند.»

گفتنی است که شرکت اپل در ماه گذشته، جزئیات بیشتری از اهداف خود در فناوری AR را ارائه نکرده و مشخص ننموده که آیا قصد تهیه و عرضه ابزار یا محصولی در این زمینه دارد یا خیر.
اما به نظر می‌رسد که صحت خبر اخیر، در حقیقت نشان‌دهنده برنامه‌های بلندمدت این شرکت در زمینه فناوری های پیشرو جهان است.
 


کد مطلب: 49301

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49301/اپل-شرکت-متخصص-فناوری-ردگیری-چشم-می-خرد

ايتنا
  https://www.itna.ir