کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مایکروسافت تایید کرد:

بخشی از سورس کد ویندوز ۱۰ لو رفت

6 تير 1396 ساعت 17:26

ایتنا - سخنگوی شرکت مایکروسافت در این زمینه اعلام کرده: «تایید می‌کنیم که بخشی از سورس ویندوز که توسط شرکت‌های همکار مورد استفاده قرار می‌گرفته، لو رفته است.»




بخشی از سورس کد جدیدترین نسخه سیستم‌عامل شرکت مایکروسافت یعنی ویندوز ۱۰ این هفته به بیرون درز کرد. این کدها، البته شامل بخش خاصی از این سیستم‌عامل بودند.
به طوری که گزارش‌ها نشان می‌دهد، برملا شدن این اطلاعات صرفاً از روی تصادف بوده است، هر چند این موضوع برای غول نرم‌افزاری جهان سنگین بود و به سرعت به آن واکنش نشان داد.
البته این اتفاق، پیش‌تر نیز برای مایکروسافت روی داده بود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ورج، قسمتی از متن کدهای لو رفته، عبارت از برخی درایورهای ویندوز بوده‌اند که وظیفه نصب و راه‌اندازی بعضی از اجزاء فرعی سیستم را بر عهده دارند. به طوری که سایت موردنظر اعلام کرده، این درایورها مربوط به دیوایس‌هایی مانند USB و حافظه ذخیره و نیز راه‌انداز شبکه وایرلس از طریق وای‌فای در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بوده‌اند.

مطابق جزئیات اعلام شده، این کدها ابتدا به سایت Beta Archive پست شده‌اند و سپس به شکل تصادفی از دیگر سایت‌ها و رسانه‌ها سردرآورده‌اند.
گفتنی است سایت مزبور در حقیقت یک پایگاه مشهور و مرتبط با نسخه‌ها و نیز آپدیت‌های جدیدی است که مایکروسافت برای سیستم‌عامل ویندوز خود منتشر می‌کند؛ این سایت ضمن بررسی و رصد دقیق این اطلاعات، تلاش می‌کند به آنها دست پیدا کند.


این سایت همچنین تلاش می‌کند از راه‌های گوناگون و با کمک کاربران و داوطلبان و برنامه‌نویسان، مجموعه‌ای از این نسخه‌ها و اطلاعات مربوط به سیستم‌عامل جدید را تدوین کند و سپس به منظور بررسی و یافتن اشکالات احتمالی و نیز توسعه، آنها را با دیگر برنامه‌نویسان، توسعه‌دهندگان و نیز کاربران علاقه‌مند به اشتراک بگذارد.
شرکت‌های فعال در توسعه نرم‌افزارهای ویندوزی نیز از این طریق، به ابزارهای موردنیاز خود دست می‌یابند.
گفتنی است که سورس کد اخیر نیز در همین جریان به بیرون درز کرده است.

سخنگوی شرکت مایکروسافت در این زمینه اعلام کرده: «تأیید می‌کنیم که بخشی از سورس ویندوز ۱۰ که توسط شرکت‌های همکار مورد استفاده برنامه‌نویسی قرار می‌گرفته، متأسفانه لو رفته و منتشر شده است.» وی البته کوشید این اطلاعات را چندان بااهمیت قلمداد نکند.

این در حالی است که برخی منابع خبری دیگر ادعا کرده‌اند که حجمی در حدود ۳۲ ترابایت از اطلاعات و داده‌ها شامل برخی نسخه‌ها و به‌روزرسانی‌ها و تغییرات منتشر نشده نیز در جریان اتفاق مزبور لو رفته است.
همچنین گفته می‌شود حجم اطلاعات درز کرده،‌ بیش از مقداری است که در اتفاق مشابه و در سال ۲۰۰۴ برای ویندوز ۲۰۰۰ رخ داد. با این‌حال مایکروسافت با تکذیب این ادعا،‌ اعلام کرده که حجم مورد نظر بسیار کمتر از ارقام اعلام شده است.
 


کد مطلب: 49279

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49279/بخشی-سورس-کد-ویندوز-۱۰-لو-رفت

ايتنا
  https://www.itna.ir