کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمله هکرها به یک فروشگاه زنجیره ای در آمریکا

خبرگزاری مهر , 28 خرداد 1396 ساعت 15:29

ایتنا-هکرها برای این کار بدافزاری را در سیستم‌های پرداخت الکترونیک باکل جاسازی کرده‌اند.




آن دسته از مردم آمریکا که در فاصله زمانی ۲۸ اکتبر سال ۲۰۱۶ تا ۱۴ آوریل سال ۲۰۱۷ مشتری فروشگاه البسه زنجیره ای باکل بوده اند باید نگران سرقت اطلاعات کارت‌های اعتباری خود باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میامی هرالد، هکرها توانسته اند با نفوذ به پایانه های پرداخت الکترونیک یا POS صدها شعبه فروشگاه های باکل در سراسر آمریکا، برخی اطلاعات شخصی افراد و همین طور داده های مربوط به کارت های اعتباری آنها را سرقت کنند.

باکل اولین بار روز جمعه اطلاعاتی را در این زمینه در روز جمعه بر روی سایت خود قرار داد. بر این اساس هکرها توانسته‌اند این اطلاعات را در زمان خرید مردم از پایانه‌های POS باکل سرقت کنند.

هکرها برای این کار بدافزاری را در سیستم‌های پرداخت الکترونیک باکل جاسازی کرده‌اند، البته با توجه به اینکه سیستم یاد شده برای خرید از وب سایت باکل به کار نمی‌رفته خریداران البسه از سایت آن در معرض خطر نیستند.

همچنین باید توجه داشت اطلاعات کاربرانی که از کارت‌های اعتباری دارای تراشه های امن استفاده کرده‌اند، به سرقت نرفته، اما کاربران کارت‌های اعتباری قدیمی که مجهز به نوارهای مغناطیسی است به طور جدی در معرض خطر هستند.

باکل اعلام کرده در حال همکاری با شرکت های تولیدکننده کارت های اعتباری برای حل مشکل است. مدیران این فروشگاه زنجیره ای از افشای تعداد افرادی که به علت این حمله هکری دچار مشکل شده‌اند خودداری کرده اند. اما از مشتریان خود خواسته اند تا تراکنش‌های کارت های اعتباری خود را برای شناسایی موارد مشکوک فعالیت کنترل کنند.

پیش از این در ماه های مارس تا آوریل سال ۲۰۱۷ هم هکرها به سیستم های POS رستوران زنجیره ای Chipotle در آمریکا حمله کرده بودند و اطلاعات کارت‌های اعتباری مشتریان آن را سرقت کرده بودند.


کد مطلب: 49233

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49233/حمله-هکرها-یک-فروشگاه-زنجیره-آمریکا

ايتنا
  https://www.itna.ir