کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قابلیت جدید گوگل: ذخیره هارددیسک شما در فضای ابری

28 خرداد 1396 ساعت 17:02

ایتنا - با قابلیت جدید گوگل درایو، قادر خواهید بود تمام هاردیسک خود را به فضای ابری منتقل نمایید.




در هفته گذشته، موضوع نقض قانون ضدانحصار از سوی شرکت گوگل در اروپا و جریمه سنگین (بیش از یک میلیارد یورو) بدین خاطر خبرساز شد.
اما در کنار این موضوع، اخبار جدیدی نیز از این شرکت منتشر گردید که برای حوزه فناوری اطلاعات و به ویژه نرم‌افزار، حائز اهمیت فراوان است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، خبر مهم این بود که اگر چنانچه شما فضای ابری در اختیار داشته باشید، گوگل قابلیت جدیدی برای کار با این فضا به مجموعه توانایی‌های خود برای کاربران افزوده است.
مطابق این اخبار، از این پس گوگل نه تنها از همه فایل‌های شما در فضای مزبور نسخه پشتیبان تهیه خواهد نمود، بلکه قادر است یک نسخه بک‌آپ از تمامی حجم هارددیسک سیستم (حاوی تمام فایل‌ها و پیکربندی و نیز اطلاعات سیستمی) شما تهیه و بر روی گوگل درایو ذخیره نموده و آن را به عنوان پشتیبان سیستمتان نگهداری کند.


البته شایان ذکر است که این موضوع، یعنی بک‌آپ گیری از کامپیوتر، همواره یک دغدغه مطرح کاربران بوده و به همین دلیل، هم اکنون، نرم‌افزارهای زیادی طراحی شده و در بازار موجودند.
مهم‌ترین کارکرد این نرم‌افزارها، تهیه نسخه پشتیبان از کلیت سیستم شماست تا اگر زمانی مشکلی برای آن پیش آمد، بتوانید با اطمینان خاطر، سیستم خود را به صورت صحیح و کامل، بازیابی نمایید.
ناگفته پیداست که می‌توان پیش‌بینی کرد با این قابلیت جدید گوگل، کسب‌وکار بسیاری شرکت‌های نرم‌افزاری که تخصص و سابقه فعالیتشان، ارائه نرم‌افزارهای تهیه پشتیبان از سیستم است، عملاً از دور خارج خواهند گردید.

در این هفته همچنین خبری منتشر شد مبنی بر اینکه گوگل قصد دارد نرم‌افزارها و بازی‌هایی را که بیشترین نقش را در توسعه اندروید داشته و دارند معرفی نماید.
این البته ایده جدیدی نیست، اما بدین ترتیب، مجموعه‌ای از بازی‌ها و نرم‌افزارهای اندرویدی در لیست خواهند بود، که برخی از آنها مشهور هستند مانند AliExpress، Pocket و Runtastic.
  


کد مطلب: 49231

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49231/قابلیت-جدید-گوگل-ذخیره-هارددیسک-فضای-ابری

ايتنا
  https://www.itna.ir