کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ابر ترکیبی، پیچیدگی‌های جدیدی را به امنیت شبکه اضافه می‌کند

23 خرداد 1396 ساعت 10:15

ایتنا- ابر ترکیبی دارد به سرعت به پلتفرم ارائه خدمات فناوری اطلاعات برای کسب و کارهای موجود در سراسر جهان تبدیل می‌شود.




یک سامانه ابر ترکیبی یا ابر آمیخته، متشکل از چندین ارائه‌دهنده داخلی و یا خارجی، گزینه مناسبی برای بیشتر مؤسسات تجاری می‌باشد.
با ترکیب چند سرویس ابری، کاربران این امکان را خواهند یافت که انتقال به ابر عمومی را بدون نیاز به مسائلی دست و پاگیر چون سازگاری با استانداردهای «شورای استانداردهای امنیت داده‌های کارت‌های پرداخت» آسان‌تر سازند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی.تی.پی، پلتفرم‌های ابر ترکیبی در عین اینکه به مدرنیزه کردن، تبدیل و نوآوری کسب‌وکارها کمک می‌کنند، احتمال خطرات جدیدی را نیز با خود به همراه دارند.
اتصال سریع‌تر به ابر، در عین امکان ایجاد حفره‌های امنیتی در سیستم کسب‌وکار، کاملاً بی‌ارزش محسوب شده و باعث می‌گردد که داده‌های مشتری از دست برود و در نتیجه به شهرت و اعتبار شرکت خدشه وارد شود.

با توجه به همین خطرهاست که سازمان‌ها می‌کوشند تا با پیچیدگی‌های روزافزون چشم‌انداز تهدیدات امروزی، با دقت مقابله کنند.
سوءاستفاده‌های "روز صفر" در حال افزایش هستند و حملات داخلی دارد به شکل فزاینده‌ای رواج پیدا می‌کند و به تجزیه و تحلیل مشخص و اصلاحات واقعی نیاز دارد.


تیم‌های امنیتی، گاه هزینه فراوان و مالیات سنگینی را می‌پردازند و تعداد کارمندان آنها نیز از حد لازم کمتر است و همچنین از آنها خواسته می‌شود که تهدیدات لازم را شناسایی و از بروز تهدیدهای جدید پیشگیری کنند.
تلاش تیم‌های امنیتی نیز این است که بتوانند کار خود را به درستی انجام بدهند.

بر اساس پیش‌بینی‌های گارتنر، تا سال 2020، بیش از 60 درصد از کسب‌وکارهای دیجیتال، متحمل شکست‌های عمده امنیتی خواهند شد. رشد ابر ترکیبی، پیچیدگی‌های بیشتری را به تقویت وضعیت امنیتی اضافه می‌کند. همه این مسائل از آنجا ناشی می‌گردد که استفاده از گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و کار از راه دور، محیط شبکه را بسیار گسترده‌تر از پیش نموده است.

مدل‌های ابری ترکیبی به این روند سرعت بخشیده و حدود اینکه شبکه امن از کجا شروع و به کجا ختم می‌شود را محو کرده است.
توسعه چابک بدین معناست که اپلیکیشن‌ها و داده‌های حساس به طور مداوم در حال تغییر هستند و به فرآیند به‌روزرسانی‌ مکرر استراتژی‌های جمع‌آوری داده و تله‌متری نیاز مبرم دارند.
 


کد مطلب: 49186

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49186/ابر-ترکیبی-پیچیدگی-های-جدیدی-امنیت-شبکه-اضافه-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir