کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیفون‌های بعدی اپل بیشترین سرعت LTE را ندارند

21 خرداد 1396 ساعت 17:42

ایتنا- به دلیل نزاع حقوقی که بین چند کشور بر سر مودم‌های گوشی هوشمند به راه افتاده است، آیفون‌های جدید اپل که در آینده وارد بازار خواهند شد، نمی‌توانند از حداکثر سرعت ممکن ال.تی.ای برخوردار شوند.




بنابر گزارش شبکه بلومبرگ، آیفون‌های بعدی اپل به دلیل برخی از مسائل و نزاع‌های حقوقی که با کوالکام، عرضه کننده مودم گوشی‌های هوشمند به وجود آمده است، نمی‌توانند از اتصالات سلولی گیگابیت بهره‌مند شوند.
گفتنی است شرکت اپل به مودم‌های موبایلی که توسط اینتل و کوالکام ساخته می‌شود، اتکا دارد اما در حال حاضر فقط مودم ایکس16 ال.تی.ای کوالکام می‌تواند به سرعت‌های اینترنت در حد گیگابیت دسترسی داشته باشد. هر چهار اپراتور اصلی ایالات متحده تمایل دارند که امکان استفاده از این سرعت‌های دانلود بالا را فراهم سازند و سهمی از این بازار به دست آورند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، سازندگان سخت‌افزار در سراسر صنعت فناوری، در حال عرضه محصولات جدید و ارائه قطعات جدید هستند تا بتوانند این مهم را در آینده‌ای نزدیک عملی سازند؛ به عبارت دیگر اپل از مودم‌های کوالکام و اینتل استفاده می‌کند، اما اینتل امکان دسترسی به سرعت‌های گیگابیت را ندارد.
در واقع، باید گفت شرکت اینتل به زمان بیشتری نیاز دارد تا بتواند مودم‌های خود را توسعه دهد و تا پاییز سال جاری نمی‌تواند به اپل کمکی بکند.



اگر شرایط بین این دو شرکت عادی بود، اپل می‌توانست به سادگی از قطعات کوالکام برای آیفون بعدی خود استفاده کند.
باور برخی از افراد بر این است که آیفون بعدی، ترکیبی از آیفون 7اس و 7 اس پلاس است. برای مثال، سامسونگ برای اتصال گیگابیت گلکسی اس8 صرفاً به کوالکام اتکا دارد. البته از آنجا که کوالکام و اپل در حال حاضر در چندین کشور از یکدیگر شکایت کرده‌اند، شرکت اپل در مورد قطع معامله با کوالکام بسیار مردد است، چون در این صورت کوالکام بیشتر به سمت رقبایی مانند سامسونگ کشیده خواهد شد.

نتیجه نهایی آن است که اپل، دستگاه‌های خود را با مودم‌های کوالکام و اینتل به بازار عرضه خواهد کرد، اما از سرعت‌های بالاتری که روی دستگاه‌های کوالکام وجود دارد، استفاده نمی‌کند؛ زیرا قصد ندارد که پایگاه کاربر خود را به دو شاخه اتصالات ال.تی.ای استاندارد و با سرعت بالا تقسیم نماید.
 


کد مطلب: 49169

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49169/آیفون-های-بعدی-اپل-بیشترین-سرعت-lte-ندارند

ايتنا
  https://www.itna.ir