۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۲

اوکولوس کامپیوتر و هدست واقعیت مجازی به کتابخانه‌ها اهدا می‌کند

ایتنا - این کتابخانه‌ها، با فراهم کردن فرصت‌های آموزشی و دسترسی به فناوری که خانواده‌ها در اختیار ندارند، به رشد و ارتقای جامعه کمک می‌کنند.
اوکولوس کامپیوتر و هدست واقعیت مجازی به کتابخانه‌ها اهدا می‌کند


بخش اوکولوس فیس‌بوک اعلام کرد که صد هدست واقعیت مجازی اوکولوس ریفت و کامپیوتر شخصی به نود کتابخانه عمومی اهدا می‌کند.
این برنامه آزمایشی که با همکاری کتابخانه ایالتی کالیفرنیا انجام می‌شود، از دسترسی عادلانه به فناوری واقعیت برای مقاصد و اهداف آموزشی پشتیبانی می‌کند.

سیندی بال، مدیر برنامه‌های آموزشی اوکولوس بیان داشت: «کتابخانه‌های عمومی، محیط‌های امن و حمایتی را برای تمامی افراد جامعه فراهم می‌آورد. این کتابخانه‌ها، با فراهم کردن فرصت‌های آموزشی و دسترسی به فناوری که خانواده‌ها در اختیار ندارند، به رشد و ارتقاء جامعه کمک می‌کنند. در واقع کتابخانه‌های عمومی عشق را به اشتراک می‌گذارند.»


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، کلیفا گروپ نظارت بر این پروژه را بر عهده دارد و وارلایبرریز عملیات روزمره و استقرار سخت‌افزار را مدیریت می‌کند.
بانی وایت، مدیر شعبه کتابخانه پوینت ریس گفت: «اولین تجربه ما با واقعیت مجازی، حین وایلدکت کمپ و وقتی که تا حدود سی دوربین داشتیم، رقم خورد. من مدت‌های زیادی برنامه نویسی کتابخانه را انجام می‌دادم.»


اگرچه این برنامه آزمایشی کمتر از 10 درصد بیش از 1100 شعبه کتابخانه در کالیفرنیا را پوشش می‌دهد، ولی نود مورد از کتابخانه‌هایی که در این طرح شرکت کردند، حدود نیمی از 184 کتابحانه‌ای که در حوزه قضایی کار می‌کنند را تشکیل می‌دهد و به همین خاطر این طرح موفق خواهد شد و بین مراجعه‌کنندگان و کتابداران به عنوان یک طرح ارزشمند شناخته خواهد شد.
گام بعدی، اختصاص منابع بیشتر برای توسعه کتابخانه ایالتی خواهد بود.

بال گفت: «محرک اولیه بازار در زمینه واقعیت مجازی، بازی‌ها بوده است و البته این روند ادامه پیدا خواهد کرد.»
وی با اشاره به نقش برجسته واقعیت مجازی در کتابخانه‌ها، افرود: «اوکولوس و فیس‌بوک با این کار این پیام را به مخاطبان منتقل می‌کنند که تمرکز ما فقط روی بازی نیست.»
گفتنی است بحث و مذاکره با ایالت واشنگتن برای اجرای یک برنامه مشابه در کتابخانه‌های آن در حال انجام است و امید است که این حرکت ادامه یابد.

بال می‌داند که واقعیت مجازی این قابلیت را دارد که امکانات جدید را در اختیار کتابخانه‌ها که به عنوان مراکز خلاق و مشارکتی شناخته می‌شوند، قرار دهد.
 
کد مطلب: 49156
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام