۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۲

اپل باید ثابت کند که در زمینه واقعیت افزوده جدی است

ایتنا- تاکنون بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند برخی از اشکال واقعیت افزوده را روی گوشی‌های خود تجربه کرده‌اند. این تجربه‌ها بیشتر در حین استفاده از اسنپ‌چت و چند مورد از اپلیکیشن‌های مختلف به دست آمده است.
اپل باید ثابت کند که در زمینه واقعیت افزوده جدی است


هرچند اشخاص و کاربران زیادی تاکنون واقعیت افزوده را روی گوش‌های هوشمند خود تجربه کرده‌اند و ممکن است این تجربه برای آنها بسیار جالب بوده باشد، لیکن باید گفت که ساختن چنین اپلیکیشن‌هایی برای توسعه دهندگان و سازندگان کار آسانی نیست زیرا اِی.آر یا واقعیت افزوده نیز پیچیدگی‌های خاص و فراوان خود را دارد.
وقتی این اپلیکیشن‌ها وارد حالت سه‌بعدی یا اشیاء حجمی می‌شوند، این پیچیدگی‌ها وارد فاز دیگری می‌شود که ممکن است آنها را در صفحه نمایش گوشی خود دیده باشید.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ورج، به همین خاطر است که اپل باید کار خود را در این زمینه آغاز نماید و برای عرضه عینک‌های واقعیت افزوده در آینده برنامه‌ریزی کند.
دلیل این ضروت این است که عینک‌های این فناوری، برای برخی از اپلیکیشن‌ها بسیار مضر و از سوی دیگر برای گروهی از اپلیکیشن‌ها لازم و ضروری است.

سایر شرکت‌ها مانند فیس‌بوک در حال حاضر در این راستا گام‌هایی را برداشته‌اند و به توسعه دهندگان این امکان را داده‌اند که تجارب واقعیت افزوده را در دوربین‌های درون برنامه‌های خود قرار دهند.


ممکن است شما هیچ‌گاه فکر نکرده باشید که اپل و فیس‌بوک رقیب مستقیم هم باشند، اما با این کار، فیس‌بوک پا به عرصه نهاد و قصد دارد که به یک پلتفرم واقعیت افزوده تبدیل شود و گوگل نیز تاکنون پلتفرم اِی.آر خود را ایجاد کرده است.
به همین خاطر است که از دید اهل نظر و کارشناسان، اپل باید مواضع جدی‌تری در قبال واقعیت افزوده اتخاذ نماید.

شایان ذکر است که منظور از فناوری واقعیت افزوده، یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. با توجه به این تعریف، می‌توان روی گوشی‌های هوشمند تمرکز کرد.

در حال حاضر اپلیکیشن‌های دوبعدی واقعیت مجازی وجود دارد که یک تصویر دیجیتال غیرپویا به چیزی که از لنز دوربین خود می‌بینید، اضافه می‌کند. توسعه‌دهندگان بر این باورند که این موضوع، ساده‌ترین نوع واقعیت افزوده است که می‌توان آن را ساخت.
 
کد مطلب: 49155
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام