کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل شیتس نمودار دلخواه شما را رسم می‌کند

13 خرداد 1396 ساعت 17:07

ایتنا- اکنون به لطف قابلیت جدیدی که به تازگی به گوگل شیتس اضافه شده، رسم نمودار واقعا آسان و راحت شده است. کاربران می‌توانند با وارد کردن داده‌های خود و دنبال کردن چند دستور ساده، نمودار دلخواه خود را رسم کنند.




اخیراً قابلیتی به گوگل شیتس اضافه شده که کار رسم نمودار را بسیار سریع‌تر و آسان‌تر از پیش نموده است. اکنون کاربران می‌توانند زبانه” Explore” را باز کنند و نوع نموداری که می‌خواهند را در آن تایپ کنند تا نرم‌افزار آن نمودار را برای آنها رسم نماید.
برای مثال، اگر جمله “bar chart of revenue and profit” که به معنای "نمودار میله‌ای درآمد و سود" است را تایپ نمایید، با توجه به داده‌های شما، دقیقاً همان نمودار ترسیم می‌گردد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، در حقیقت قابلیتی که به این نرم‌افزار اضافه شده است، برای تجزیه و تحلیل متن ورودی کاربر و رسم نمودار، از "یادگیری ماشینی" استفاده می‌کند.
هدف از افزودن قابلیت مورد بحث به گوگل شیتس، تسریع در امر ایجاد تصاویر مبتنی بر داده‌ها می‌باشد.

بدین ترتیب و با وجود این توانایی تازه برای رسم نمودار، دیگر نیازی نیست که کاربران با باز کردن منوهای مختلف و استفاده از چندین مرحله آزمون و خطای متنوع برای رسیدن به نتیجه دلخواه، خود را به سختی بیندازند، بلکه به سهولت به هدف خود خواهند رسید.

به نظر می‌رسد که این قابلیت جدید، در واقع بیانگر سرمایه‌گذاری‌های شرکت گوگل در استفاده هرچه بیشتر از از هوش ماشینی برای ساده‌سازی ایجاد و تجزیه و تحلیل داده‌ها در نرم‌افزار صفحه گسترده آن می‌باشد.
شایان ذکر است که زبانه “Explore” در سال 2015 به گوگل شیتس اضافه شد که بر اساس محتوای صفحه گسترده، نمودارهای دلخواه کاربر را -بر اساس داده‌های ورودی- رسم می‌نمود.



گفتنی است که دو شرکت بزرگ گوگل و مایکروسافت مدت‌هاست بر سر ارائه نرم‌افزار بهره‌وری برای کارکنان مدرن، با هم رقابت می‌کنند و طبیعی است که این قابلیت‌های هوشمند می‌تواند به دستِ بالای هر یک در این رقابت کمک نماید.
به علاوه، قابلیت‌هایی به شیتس اضافه شده که به کاربران کمک می‌کرد که نیازهایی که از طریق اکسل برآورده می‌شد را مستقیماً از طریق شیتس به آسانی برآورده سازند.

کاربران همچنین حالا قادرند shortcuts دلخواه خود را به توابع و عملکردهای متنوع این نرم‌افزار تعریف نمایند.

علاوه بر این، قابلیت‌های ویرایش نمودار شیتس، ارتقاء یافته است و بدین ترتیب کاربران می‌توانند رنگ‌های سفارشی خود را برای نمودار نیز انتخاب کنند و همچنین خط روند متعدد را به این نمودار اضافه و نمودارهای سه بعدی تشکیل دهند.
علاوه بر همه این قابلیت‌ها، کاربران می‌توانند از آیفون و آی‌پد برای ویرایش نمودارها استفاده کنند.
 


کد مطلب: 49123

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49123/گوگل-شیتس-نمودار-دلخواه-رسم-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir