۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲

هوش مصنوعی، ضرورت کاملاً جدید

ایتنا - آقای باراک اوباما، دو سال و نیم قبل در کمیسیون ارتباطات فدرال، اینترنت پهن‌باند را جزو ابزار و صنایع همگانی طبقه بندی کرد و در نتیجه آن را در کنار سایر صنایع مانند برق، گاز و آب‌های جاری قرار داد. اکنون عضو جدیدی به این صنایع اضافه شده است.
هوش مصنوعی، ضرورت کاملاً جدید


عضو جدیدی که به خانواده صنایعی نظیر آب، برق و گاز اضافه شده است، در واقع همان "هوش مصنوعی" است، و به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک، شاهد حضور هوش مصنوعی در همه‌جا خواهیم بود.
شش سال پیش، مارک آندرسن، بنیان‌گذار نت‌اسکیپ نوشت: «نرم‌افزار، دارد دنیا را می‌بلعد.» اما اکنون باید گفت که هوش مصنوعی، دارد نرم‌افزار را می‌بلعد. روزی جایگاه هوش مصنوعی فقط در داستان‌های علمی تخیلی بود، ولی اکنون پای اِی.آی(AI) حتی به هیئت ثبات مالی نیز کشیده شده است.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از ونچربیت، حمله‌ای را در نظر بگیرید که اخیراً اتفاق افتاد. در این حمله، هکرها موفق به برداشت بیش از 100 میلیون دلار از حساب بانکی بنگلادش در بانک فدرال رزرو نیویورک شدند.
در جریان این اتفاق، کلاهبرداران از بدافزارها برای نفوذ به شبکه کامپیوتری استفاده کرده بودند و توانستند انتقال‌های لازم را انجام دهند و به اعتبارات بانک دسترسی پیدا کنند.

این کار، در حقیقت نوعی دزدی جدید در عصر دیجیتال است که با استفاده از کابل‌ها و ماهواره انجام می‌شود، در یک لحظه چنان مبلغ هنگفتی از حساب موجود در یک بانک برداشت می‌گردد.


واقعیت این است که زیرساخت‌های سیستم مالی جهان، آسیب‌پذیر است. بنابراین هوش مصنوعی می‌تواند در این زمینه بسیار مفید و مؤثر باشد و به همین خاطر هم بیان شد که هوش مصنوعی یکی از ضرورت‌های اصلی است و باید در کنار برق، گاز و آب همه جا وجود داشته باشد.
با توجه به این حقیقت مسلم، بسیار مشکل است که تصور کنیم که صنایع مهمی مانند پژوهش، بهداشت و درمان، قانون، خودروهای خودران و حتی روزنامه‌نگاری دچار تغییر و تحول نشود.

جالب‌تر از همه، اینکه هوش مصنوعی به هیچ وجه جدید نیست و توسط شخصی به نام آرتور ساموئل که در سال 1962 کامپیوتر را برای بازی چکرز تدریس می‌کرد، ابداع شد.
اما ایده هوش مصنوعی مثل ایده ماشین پرنده داوینچی پیش از اینکه از این فناوری پشتیبانی شود، متولد شد و دولت‌های سراسر جهان از آمریکا تا ژاپن، پژوهش‌های خود را روی یافتن آن متمرکز کردند.
 
کد مطلب: 49122
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام