۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۳

وضعیت مالی و ارزش‌گذاری کسب و کارهای امنیت سایبری

ایتنا- کسب و کارهای مرتبط با امنیت سایبری نسبت به سال گذشته، با سرعت کمتری تأمین مالی می‌شوند و ارزش‌گذاری کمتری روی آنها انجام می‌گیرد.
وضعیت مالی و ارزش‌گذاری کسب و کارهای امنیت سایبری


چرخه کنونی سرمایه‌گذاری در حوزه امنیت سایبری از سال 2012 آغاز شده و سرعت آن با سه عرضه اولیه پروف‌پوینت، اسپلانک و پالو آلتو نتورک بالا رفته است.
به طور معمول، خروجی‌های بزرگ در یک فضا، به میزان قابل توجهی، اعتماد سرمایه‌گذاران را بالا می‌برد و از آنجا که سرمایه‌گذاران به دنبال رسیدن به سرمایه‌های بزرگ و سود کلان هستند، در نتیجه بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، در سال 2013 شاهد دو خروجی بزرگ دیگر در فایرآی بودیم.
سال 2013 سالی بود که در آن امنیت سایبری به مهم‌ترین بحث بین مردم تبدیل شد. در این سال، ابتدا اتفاق ادوارد اسنودن رخ داد و سپس شاهد نقض‌های امنیتی بزرگ در سیستم‌های ادوبی، شرکت تارگت و سیستم‌های پرداخت هارتلند بودیم.

امنیت همیشه همانند یک بازی موش و گربه بوده است، لیکن مشکلاتی که در سال مورد بحث رخ داد، نشان داد که این گربه، متأسفانه بیش از حد چاق شده است و دیگر توانی برای گرفتن موش ندارد!

کارآفرین‌ها و سرمایه‌گذاران با دو چالش عمده در زمینه امنیت سایبری روبرو هستند.
چالش اول این است که بسیاری از شرکت‌ها حتی اصول امنیت سایبری را نیز به خوبی رعایت نمی‌کنند. تصویری که از محصولات امنیتی در ذهن مردم وجود دارد، این است که این محصولات، بهره‌وری شرکت را حفظ می‌کنند، لیکن هنگامی که از این محصولات به شیوه‌ای درست و منطقی استفاده نشود، در نهایت شاهد قرار گرفتن سازمان در معرض ریسک بالا خواهیم بود.


چالش دوم اینجاست که نسل پیشین محصولات امنیتی، بسیار ساده و ناکافی بودند. از آنجا هکرها، پیشرفت زیادی کرده بودند و شرکت‌ها نیز به سرعت در حال پیشرفت در عرضه استفاده از فناوری بودند.
موبایل و فضای ابری، دارایی‌های حساس را خارج از محیط شرکت و خارج از دسترس فروشندگان امنیتی قرار داد.

شرکت‌های کوچک و متوسط در معرض خطر بودند و همچنین به سرعت در حال رشد بودند، لیکن هیچ منبعی نداشتند که بخواهند در زمینه امنیت سرمایه‌گذاری کنند.

چالش‌هایی که مطرح شد باعث شده است که سرمایه‌گذاری و ارزش‌گذاری در زمینه امنیت سایبری به شدت کاهش یابد و در سال گذشته، شاهد افت سرمایه گذاری در این زمینه بودیم.
ما هنوز در ابتدای چرخه انطباق با فناوری امنیتی نسل جدید هستیم و در سال جاری میلادی، تأمین مالی با سرعت و با ارزش کمتری صورت می‌گیرد.
 
کد مطلب: 49113
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام