۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۵

طراحی بهتر؛ هوش مصنوعی بهتر

ایتنا- ربات باید اولا مانند یک فرد واقعی صحبت کند ولی باید مشخص باشد که انسان نیست.
طراحی بهتر؛ هوش مصنوعی بهتر


وقتی صحبت از رابط‌ها به میان می‌آید، گفت‌وگو (زبان) در واقع همان رابط کاربری است، در حالی که در سایر اپلیکیشن‌ها، آیکن‌های گرافیکی و منوهای اشاره و کلیک، پارامترهای تجربه را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، پت‌بات‌ها، همیشه از طریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی در دسترس هستند و هیچ نیازی به دانلود آنها نیست. ضمن اینکه کاربران باید پیش از دسترسی به قابلیت‌هایی که خواستار آن هستند، یک فرآیند آنبوردینگ را بپیمایند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، این مراحل معمولاً شامل دانلود اپلیکیشن، ساختن یک حساب و مشاهده ویدئوی آموزشی است که به آنها در مورد طراحی اپلیکیشن و قابلیت‌های آن آموزش می‌دهد.
ربات‌ها معمولاً یک کانال یک به یک به وجود می‌آورند که برای ایجاد تجارب شخصی‌تر طراحی شده است؛ در حالی که اپلیکیشن‌ها، معمولاً به صورت یک تجربه که برای همه مناسب است، ساخته می‌شوند.

قاعده کلی بدین صورت است که طراحی چت‌بات یک کار کاملاً متفاوت است، لیکن در حال حاضر، شاهد مجموعه‌ای از بهترین مواردی هستیم که حاصل امتحان‌ها و آزمون و خطاهایی است که در روزهای اول انجام می‌شد.
بر اساس تجربه‌های حاصل از هی‌دی، در زیر مواردی وجود دارد که در موقع طراحی یک تجربه محاوره‌ای باید آنها را رعایت کرد.


وقتی نوبت به تجربه کاربر می‌رسد، سه مؤلفه اصلی وجود دارد که ربات‌ها را از سایر اپلیکیشن‌های مرسوم جدا می‌کند: رابط کاربری، قابلیت دسترسی و شخصی سازی.

ربات باید اولاً مانند یک فرد واقعی صحبت کند، ولی باید مشخص باشد که انسان نیست. از آنجا که پاول گراهام می‌گوید: «به گونه‌ای بنویسید که خودتان صحبت می‌کنید.» احتمالاً خیلی از کلماتی که در نوشتار استفاده می‌کنید، هیچ‌گاه در گفتار به کار نمی‌برید. باید سعی کنید صرفاً مواردی که را به کار ببرید که در گفتار از آنها استفاده می‌کنید.

نکته دوم این است که سعی کنید تا آنجا که می‌توانید از گیف‌ها، ایموجی‌ها و تصاویر استفاده کنید و فقط به کلمات تکیه نکنید. مطالعات نشان داده است که مردم از محتوای دیداری، بیشتر خوششان می‌آید.

و سرانجام نکته آخر اینکه از عبارات کوتاه و زیبا استفاده کنید. خواندن متون طولانی سخت است؛ پس سعی کنید عباراتی را به کار ببرید که در کوتاه‌ترین زمان، منظور شما را به بهترین شکل منتقل نماید.
 
کد مطلب: 49088
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام