۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۵

عرضه شدن زودهنگام بلوتوث ۵

ایتنا- بلوتوث 5 عرضه شد، لیکن متأسفانه تا پیش از سال 2018 تعداد کمی از لوازم جانبی، آن را پشتیبانی می‌کنند؛ با این اوصاف این قابلیت، ارزش آن را دارد که منتظر بمانید.
عرضه شدن زودهنگام بلوتوث ۵


اگر به دنبال لوازم جانبی مبتنی بر پلتفرم بلوتوث در بازار می‌گردید، فرصت خوبی است که تا سال آینده منتظر بمانید. دو شرکت سامسونگ و اپل -دو مورد از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند- شتاب زیادی برای استفاده از قابلیت بلوتوث 5 گرفته‌اند.
از سوی دیگر، گلکسی اس 8 در حال حاضر عرضه شده و انتظار می‌رود که گلکسی نوت و آیفون بعدی، با این فناوری سازگار باشد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ورج، پیش‌بینی‌ها از سرعت دو برابری و محدوده پوشش چهاربرابری در نسل پنجم فناوری بلوتوث خبر می‌دادند که حالا این ویژگی‌ها با معرفی رسمی بلوتوث 5 تأیید شده‌ است.
بنابر گزارش‌های مختلف، این اولین به‌روزرسانی بزرگ بلوتوث طی چندین سال گذشته محسوب می‌گردد. در این به روزرسانی علاوه بر افزایش سرعت و محدوده پوشش بلوتوث، مصرف انرژی کاهش یافته و ظرفیت انتقال اطلاعات در آن، ۸۰۰ درصد بیشتر شده است.

از لحاظ قیمت نیز باید گفت که امروز می‌توانید اسپیکر بلوتوث 4.2 را به قیمت 100 دلار از بازار تهیه کنید؛ لیکن اگر تا اوایل سال 2018 منتظر بمانید، می‌توانید همان اسپیکر را با بلوتوث 5 با قیمت 100 دلار بخرید که البته این اسپیکر قابلیت‌های بیشتری دارد، از جمله اینکه می‌توانید در کل منزل به این اسپیکر دسترسی داشته باشید.

به نظر کارشناسان، احتمالاً تا اوایل سال 2018، گجت‌هایی که به بازار می‌آید، از این قابلیت استفاده می‌کنند. البته شرکت‌ها هنوز به صورت دقیق مشخص نکرده‌اند که چه زمانی می‌خواهند دستگاه‌هایی عرضه کنند که از بلوتوث 5 پشتیبانی می‌کند.
در حال حاضر گلکسی اس 8 تنها تلفنی است که از این استاندارد پشتیبانی می‌کند، اما در چند ماه آینده، عرضه دستگاه‌های مجهز به این قابلیت بیشتر خواهد شد.

اگر در حال حاضر نیاز مبرم به یک دستگاه بلوتوث دارید، می‌توانید تا زمان عرضه دستگاه‌های بلوتوثی منتظر نمانید و سریعاً برای خرید اقدام کنید. اما اگر کماکان در حال جست‌وجو هستید، بهتر است منتظر بمانید.
نسل بعدی لوازم جانبی مجهز به بلوتوث 5 در راه است و مسلماً در این لوازم، ویژگی‌های بسیار عالی را مشاهده خواهید کرد.
 
کد مطلب: 49078
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام