کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه رفتن جایگزین رمز عبور می‌شود

8 خرداد 1396 ساعت 18:46

ایتنا - فناوری جدید می‌تواند انرژی واحد حاصل از الگوی راه رفتن در انسان را ذخیره کند و از این طریق یک الگوریتم منحصر به‌فرد برای هر فرد تهیه کند.




به تازگی گروهی از محققان در آخرین اقدام خود، فناوری جدیدی در امن‌تر نمودن فعالیت‌ها عرضه کرده‌اند که اقدامی شایان توجه است.
این کارشناسان، گفته‌اند به زودی "راه رفتن" را جایگزین "رمز عبور" می‌کند و بدین ترتیب، روش جدید تشخیص هویت کاربر را در دستگاه‌های الکترونیکی ارائه می‌دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، سازمان مشترک تحقیقات علمی و صنعتی (CSIRO) که بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی استرالیا محسوب می‌شود، اخیراً موفق به ساخت نمونه اولیه نوعی خاص از فناوری پوشیدنی شده است.
به گفته آنها، این فناوری خاص می‌تواند انرژی واحد حاصل از الگوی راه رفتن در انسان را ذخیره کند و از این طریق یک الگوریتم منحصر به‌فرد برای هر فرد تهیه کند.

به این ترتیب، این الگوی منحصر بفرد،‌ در حقیقت کلید ورود او به حساب‌هایش تلقی خواهد شد.

 

مطابق نظر محققین، این دستگاه همچنین به سیستم شتاب‌سنج هم مجهز شده است که قادر است نحوه حرکت و سرعت هر کاربر را به صورت منحصر به‌فرد محاسبه و استنتاج نماید.
با توجه به همین جزئیات، در مجموع همه حسگرهایی که برای این دستگاه ساخته شده‌اند، کاملاً منحصر به‌فرد هستند و پیش‌ از این، چنین حسگرهایی در هیچ دستگاه دیگری مورد استفاده قرار نگرفته بود.

مضاف بر این اطلاعات، محققان مرکز Data61 در سازمان تحقیقاتی CSIRO ادعا می‌کنند که روش جدید آنها می‌تواند تکنیک‌های جدیدی برای جایگزین کردن الگوهای بدنی با رمز عبور را ارائه دهد. بدینگونه که سیستم خواهد توانست انرژی حاصل از رفتارهای بدنی انسان را به عنوان رمز عبور مورد استفاده قرار دهد که گامی مهم در امن‌تر نمودن فرآیندهای مختلف محسوب گردد.
 


کد مطلب: 49075

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49075/راه-رفتن-جایگزین-رمز-عبور-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir