کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چگونه هوش مصنوعی می‌تواند سازگاری کاربر با اپلیکیشن محیط کار را افزایش دهد؟

6 خرداد 1396 ساعت 13:35

ایتنا- شعار فناوری سال 2017، هوش مصنوعی است. لازم نیست که برای دیدن اثرات و پیشرفت‌های هوش مصنوعی، فکر کنید بلکه اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید، خواهید دید که بسیاری از وسایل بر پایه همین هوش مصنوعی کار می‌کند.




کاربردهای هوش مصنوعی در دنیای امروز کم نیست، به عنوان مثال وقتی از چت‌بات هوش مصنوعی برای برنامه‌ریزی ملاقات‌های خود استفاده می‌کنید، یا برای پارک کردن اتومبیل خود از یک اپلیکیشن کمک می‌گیرید، یا حتی رباتی که با استفاده از آن، قهوه سفارش می‌دهید و چندین و چند مثال دیگر، همگی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی در هر صنعتی یک انقلاب پدید خواهد آورد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، در زمینه کاری، شرکت‌ها در حال ارزیابی کاربرد هوش مصنوعی در تمامی بخش‌ها از جمله استخدام، توانایی فروش و اتوماسیون بازاریابی هستند.
البته در حین ارزیابی هوش مصنوعی برای پشتیبانی از فروش، جلب مشتری و اهداف درآمدی، فقط کافی نیست که به کاربرد هوش مصنوعی صرفاً در داخل شرکت و مزایای آن بر کارکنان توجه کرد.

برای مثال، چت‌بات‌ها در حال حاضر برای پاسخگویی به سؤالات کارکنان، در سامانه‌های پشتیبانی از خدمات به کار گرفته می‌شوند. اما اگر بتوان با استفاده از یادگیری ماشینی، یک گام فراتر رفت، با استفاده از دانشی که به واسطه چالش‌های معمول در اختیار هوش مصنوعی قرار می‌گیرد، می‌توان به هدایت کارکنان پرداخت.
علاوه بر این، می‌توان از هوش مصنوعی برای "خودکارسازی فرآیند استخدام" استفاده نمود.



از سوی دیگر اما، اگر بتوان هوش مصنوعی را به گونه‌ای ارتقاء داد که قادر باشد توانایی‌ها و شرایط روحی فرد را ارزیابی کند و با توجه به اطلاعات به دست آمده، وی را در موقعیتی درست قرار دهد و مسئولیت‌های درستی را به وی محول سازد، آن موقع می‌توان گفت که پیشرفتی بسیار بزرگ حاصل شده است؛ زیرا در این صورت راندمان شرکتی، فوق‌العاده بیشتر خواهد شد.

بسیاری از سازمان‌ها، تعدادی از سیستم‌های یکپارچه مانند سیلزفورس برای مدیریت ارتباط با مشتری، ورک‌دی برای مدیریت منابع انسانی و مالی یا اس.ای.پی برای راه‌های اصلی منابع انسانی را در شرکت خود، پیاده کرده‌اند.
در این زمینه نیز در حقیقت هدف این است که این قبیل فروشندگان را در زمینه‌های مربوطه به عنوان رهبر بکار گیریم.
 


کد مطلب: 49056

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49056/چگونه-هوش-مصنوعی-می-تواند-سازگاری-کاربر-اپلیکیشن-محیط-کار-افزایش-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir