کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال شکایت گسترده از شرکت‌های قربانی باج‌افزار واناکرای

خبرگزاری فارس , 26 ارديبهشت 1396 ساعت 15:36

ایتنا - WannaCry بیش از ۲۰۰ هزار رایانه مجهز به ویندوز را از روز جمعه در سراسر جهان آلوده کرده و با قفل کردن فایل‌های موجود در رایانه‌ها از کاربران برای رمزگشایی از آنها ۳۰۰ دلار طلب می‌کند.




شرکت های تجاری قربانی باج‌افزار واناکرای ممکن است به علت عدم به‌روزرسانی سیستم‌عامل ویندوز و وارد آوردن خسارت به کاربران و مشتریان خود مورد پیگرد قضایی قرار بگیرند.


به گزارش ایتنا از فارس، حملات گسترده این باج‌افزار در صدها کشور جهان خسارت‌های گسترده‌ای را به شرکت‌ها، صنایع مختلف، بیمارستان‌ها و برخی بانک‌ها وارد آورده است.

در این میان شرکت مایکروسافت که قبلا وصله‌هایی را برای رفع آسیب‌پذیری‌های ویندوز و جلوگیری از نفوذ این باج‌افزار به عمل آورده بود، از طرح شکایت مصون مانده و در مقابل موسساتی که به این موضوع بی‌توجه بوده‌اند هدف طرح شکایت خواهند بود.

بر اساس اطلاعات موجود WannaCry بیش از ۲۰۰ هزار رایانه مجهز به ویندوز را از روز جمعه در سراسر جهان آلوده کرده و با قفل کردن فایل‌های موجود در رایانه‌ها از کاربران برای رمزگشایی از آنها ۳۰۰ دلار طلب می‌کند.

تنها رایانه‌هایی به این باج‌افزار آلوده می‌شوند که وصله‌های امنیتی ویندوز را نصب نکرده باشند. مایکروسافت برای جلوگیری از گسترش این مشکل حتی برای ویندوز بازنشسته ایکس.پی هم وصله‌ای به‌روزرسان عرضه کرده است.

وکلای مدافع و حقوق‌دان‌ها می‌گویند اگر شرکت‌های مختلف تجاری و بازرگانی به علت وقوع این حملات قادر به ارائه خدمات نباشند می‌توانند هدف شکایت قرار بگیرند. زیرا خود کوتاهی کرده‌اند. البته هنوز نشانه‌ای دال بر تقدیم سیلی از شکایات توسط مشتریان به دادگاه‌های مختلف وجود ندارد، اما احتمال این امر وجود دارد.


کد مطلب: 48981

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48981/احتمال-شکایت-گسترده-شرکت-های-قربانی-باج-افزار-واناکرای

ايتنا
  https://www.itna.ir