۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۷

یک‌پنجم بودجه سازمان‌های دولتی در اختیار خدمات نوین IT

ایتنا - در سال 2018 میلادی 28 درصد بودجه IT سازمان‌های دولتی به خدمات نوین دیجیتالی اختصاص یابد و در مقابل 43 درصد سازمان‌های خصوصی بودجه خود را به این صورت خرج کنند.
یک‌پنجم بودجه سازمان‌های دولتی در اختیار خدمات نوین IT


مرکز تحقیقاتی گارتنر به تازگی گزارشی تحقیقی را با عنوان «مدیران اطلاعاتی سازمان‌ها ۲۰۱۷» منتشر نمود و در آن، ۲۵۹۸ مدیر تحقیقاتی در ۹۳ کشور جهان را مورد نظرسنجی قرار داد که از بین آنها ۳۷۷ نفر مدیر اطلاعاتی سازمان‌های دولتی در ۳۸ کشور بودند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از پی‌سی‌ورلد، در پایان این بررسی مشخص شد که ۲۱ درصد سازمان‌های دولتی بودجه IT خود را برای در اختیار گرفتن خدمات و سرویس‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند. از سوی دیگر و در نقطه مقابل آنها، ۳۳ درصد سازمان‌های عمومی و خصوصی غیردولتی بودجه IT را بدین صورت هزینه می‌کنند.

مرکز تحقیقاتی گارتنر در این مطالعه همچنین پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۸ درصد بودجه IT سازمان‌های دولتی به خدمات نوین دیجیتالی اختصاص خواهد یافت و در مقابل، ۴۳ درصد سازمان‌های خصوصی بودجه خود را بدین صورت خرج خواهند نمود.


«ریک هوارد» مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص توضیح داد ۲۰۱۶ سالی بود که نشان داد دولت‌‌ها به میزان قابل ملاحظه روی خدمات نوین فناوری از جمله سیستم‌های پردازش ابری تمرکز کرده‌اند تا سرویس‌های بهتری را در اختیار شهروندان قرار دهند.
 
او گفت: «مدیران اطلاعاتی سازمان‌های دولتی در سال ۲۰۱۷ میلادی این اجبار را پیش روی خود می‌بینند تا به نسل جدید فناوری‌های دیجیتالی مجهز شوند و از این طریق بتوانند رضایت شهروندان را به دست آورند. این افراد نیازمند آن هستند تا فناوری‌های جدید IT را به صورت گسترده‌تر به کار گیرند.»

بر اساس این بررسی جدید مشخص شد، مدیران اطلاعاتی سازمان‌های دولتی سالانه ۱.۴ درصد افزایش بودجه را برای توسعه فناوری پیش روی خود می‌بینند که این رقم برای دیگر صنایع ۲.۲ درصد گزارش شده است.
 
کد مطلب: 48966
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام