۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۴

آخرین خبرها از قربانیان باج‌افزار wannacrypt

ایتنا- بیشترین قربانیان این باج‌افزار خطرناک، مربوط به اپراتورهای پزشکی و ارتباطی، و بیشترین استان‌های درگیر، استان‌های تهران و اصفهان هستند.
آخرین خبرها از قربانیان باج‌افزار wannacrypt


بر اساس جدیدترین آمار ارایه شده از سوی مرکز ماهر، تاکنون بیش از ۲۰۰۰ قربانی به باج‌افزار wannacrypt آلوده شده‌اند که از این تعداد حدود ۱۵۰۰ قربانی از سوی مرکز ماهر و مابقی از طریق گزارش سازمان‌ها و نهادهای مختلف شناسایی شده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، بیشترین آلودگی از طریق این باج‌افزار به ترتیب متعلق به اپراتورهای ارتباطی، سلامت و پزشکی و دانشگاهی بوده و بیشترین استان‌های آلوده، تهران و اصفهان هستند.

تاکنون و از سوی مرکز ماهر، به بیش از ۵۰ اپراتور و سازمان که بیشترین آلودگی را داشته‌اند، علاوه بر اعلان از طریق نامه‌های رسمی، به صورت تلفنی مشاوره‌های لازم در جهت پیشگیری و مقابله با باج‌افزار wannacrypt ارایه شده است.

همچنین طی سه روز گذشته، ۵۰۰ درخواست راهنمایی از سوی بخش‌های مختلف مطرح شده که اقدام‌های لازم برای افزایش سطح آگاهی متقاضیان و فعالیت‌های مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با این پدید صورت گرفته است.

به‌روزرسانی سیستم عامل ویندوز، پشتیبان‌گیری از اطلاعات مهم و حیاتی سیستم‌ها، به‌روزرسانی آنتی‌ویروس‌ها و اطلاع‌رسانی به کاربران جهت عدم اجرای فایل‌های پیوست ایمیل‌های ناشناس، غیرفعال کردن پروتکل SMB، در سیستم عامل ویندوز درصورت عدم به‌روزرسانی یا نصب وصله‌ها، بستن پورت‌های ۴۴۵ و ۱۳۹ از طریق فایروال سیستم عامل ویندوز و خودداری از بازکردن ایمیل‌های مشکوک و ناشناس، از جمله راهکارهای فنی ارایه شده در این حوزه است.

کاربران می‌توانند برای دریافت آخرین اطلاعات و راهنمایی‌ها در خصوص پیشگیری و مقابله با باج‌افزار wannacrypt به آدرس اینترنتی سایت مرکز ماهر به نشانی WWW.CERTCC.IR مراجعه کنند.
کد مطلب: 48958
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام