کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اطلاعیه وزارت ارتباطات در واکنش به مناظره انتخاباتی:

تعرفه ارتباطات در دولت تدبیر و امید کاهش یافت

خبرگزاری ايسنا , 23 ارديبهشت 1396 ساعت 9:08

ایتنا- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به دیدگاه یکی از کاندیداها در مناظره سوم تلویزیونی درباره افزایش قبوض تلفن، اطلاعیه‌ای صادر کرد.





به گزارش ایتنا از ایسنا، در این اطلاعیه آمده است:"

دولت تدبیر و امید و در دو مرحله تعرفه اینترنت را حدود پنجاه درصد کاهش داد. نرخ اینترنت ثابت در سال ۱۳۹۲، ۳۴۲۸۷ ریال بوده است و اکنون به ۱۵۴۰۰ ریال رسیده است و در شهرستان ها نیز نرخ اینترنت ثابت در سال ۱۳۹۲، ۳۵۲۳۶ ریال بوده است و اکنون نیز به ۹۰۶۰ ریال رسیده است .

همچنین با اجرایی شدن طرح هم کدسازی در سراسر کشور، هزینه تلفن ثابت مخصوصا در شهرهای کوچک کاهش چشمگیر پیدا کرد.

با اجرای طرح هم کدسازی هزینه تلفن در شهرهای داخل یک استان به صورت داخل شهری محاسبه شده و تقریبا یک سوم شد همچنین در شهرهای دور افتاده هم کاهش بیش از ۵۰ در صد داشته است.

به عبارتی مکالمات بین شهری به عنوان درون شهری محاسبه شده و هزینه مکالمات مردم به شدت کاهش یافته است در حال حاضر میزان استفاده مردم از ارتباطات بیش از ده ها برابر شده در حالی که هزینه های ارتباطی در سبد هزینه خانوار با مصرف چندین برابری امروزی، رشد متناسب نداشته است. تلاش دولت با توجه به اقبال عمومی به استفاده از این فناوری، کاهش هزینه های مردم در این حوزه همراه با افزایش دسترسی و کیفیت است".

در سومین مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست‌جمهوری، قالیباف اظهار کرد:" در عملکرد دولت، افزایش قبوض را نگاه کنید. فشار یکنواختی بر قشر محروم آمد".


کد مطلب: 48920

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48920/تعرفه-ارتباطات-دولت-تدبیر-امید-کاهش-یافت

ايتنا
  https://www.itna.ir