۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰

برطرف شدن 55 آسیب‌پذیری در نرم افزارهای مایکروسافت

ایتنا - کارشناسان دو آسیب‌پذیری آفیس به نام‌های CVE-2017-0261 و CVE-2017-0262 را بسیار خطرناک قلمداد کرده‌اند.
برطرف شدن 55 آسیب‌پذیری در نرم افزارهای مایکروسافت


مایکروسافت وصله‌هایی را برای برطرف کردن بیش از ۵۵ آسیب‌پذیری در نسخه‌های مختلف ویندوز، آفیس، مرورگر اج و IE و... عرضه کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، منابع غربی مدعی هستند که وصله‌های یاد شده سه آسیب‌پذیری که توسط هکرهای روس برای جاسوسی و سرقت داده‌های کاربران آمریکایی در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور مورد استفاده قرار گرفته بود، را هم برطرف می‌کند.

از مجموع آسیب‌پذیری های یاد شده ۱۵ مورد بسیار مهم ارزیابی شده‌اند. آسیب‌پذیری‌های مذکور مربوط به ویندوز، آفیس، Edge، Internet Explorer و موتور حفاظت از بدافزاری هستند که در اکثر محصولات ضدبدافزار ساخت مایکروسافت به کار گرفته می‌شود.

کارشناسان دو آسیب‌پذیری آفیس به نام‌های CVE-2017-0261 و CVE-2017-0262 را بسیار خطرناک قلمداد کرده‌اند. زیرا هکرها از این طریق می‌توانند کدهای مخرب خود را از راه دور بر روی رایانه فرد قربانی اجرا کنند. از حفره‌های یاد شده توسط هکرهای روس در ماه می گذشته برای انجام برخی حملات سایبری استفاده شده است.

این گروه هکری که Turla نام دارد از سال ۲۰۰۷ چند حمله سایبری پیچیده را در نقاط مختلف جهان اجرا کرده و نهادهای دولتی، سفارت‌خانه‌ها، سازمان‌های نظامی، موسسات تحقیقاتی و دانشگاهی و برخی شرکت‌های بزرگ تجاری را هدف قرار داده است.
کد مطلب: 48911
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام