۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۲

لامپ هوشمندی که دزدگیر و ضدحریق هم هست

ایتنا - لامپ هوشمندی به نام Momo مجهز به امکاناتی برای کنترل دیگر ابزار هوشمند موجود در منازل است.
لامپ هوشمندی که دزدگیر و ضدحریق هم هست


اکثر لامپ‌های هوشمند تنها از قابلیت روشن و خاموش شدن بر مبنای حضور ساکنان منزل برخوردارند، اما Morpheus Team لامپ هوشمندی به نام Momo با امکانات گسترده عرضه کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از دیجیتال ترندز، این لامپ هوشمند مجهز به حسگرهایی است که آن را به ابزار هوش مصنوعی تبدیل می‌کنند. از این لامپ می‌توان به عنوان دوربین امنیتی هم استفاده کرد، زیرا از قابلیت شناسایی چهره افراد برخوردار است.

این لامپ مجهز به امکاناتی برای کنترل دیگر ابزار هوشمند موجود در منازل است و با محصولات هوشمندی همچون نست، Philips Hue و .... سازگاری دارد. لامپ Momo با سرویس‌های هوشمند الکسای امازون و گوگل هم هم سازگار است و می‌تواند با سیستم تشخیص صوت آنها هماهنگ شود.

از جمله حسگرهای نصب شده در این لامپ می‌توان به حسگرهای تشخیص حرکت و حسگرهای اندازه‌گیری میزان دود، گاز دی اکسید کربن، دما و رطوبت اشاره کرد. Momo دارای میکروفون و بلندگو هم هست.

لامپ یاد شده به طور مستقل از قابلیت دریافت و اجرای فرامین صوتی برخوردار است، هر چند به این فرامین پاسخ نمی‌دهد. هوش مصنوعی این لامپ عادات کاربران را در گذر زمان می آموزد و بر همین اساس واکنش نشان می‌دهد.

این لامپ را می‌توان بر مبنای حرکات دست و صورت هم کنترل کرد و به عنوان مثال با قرار دادن دست در بالای آن و کم و زیاد کردن ارتفاع دست نور لامپ را کم و زیاد کرد. همچنین امکان تغییر نور حباب ال.ای.دی این لامپ وجود دارد.

امکان چرخش این لامپ برای تصویربرداری دقیق با استفاده از دوربین موجود در ان وجود دارد و البته می‌توان این دوربین را برای حفظ حریم شخصی از کار انداخت. این لامپ از اوایل پاییز به قیمت ۲۷۹ دلار روانه بازار می شود.
کد مطلب: 48862
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام