کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش 450 درصدی تراکنش‌های اپل پی نسبت به سال گذشته

16 ارديبهشت 1396 ساعت 10:13

ایتنا- اپل پی که در واقع کیف پول پرداخت‌های موبایل اپل است، به سرعت در حال رشد است و معاملات و تراکنش‌های موجود در آن نسبت به سال گذشته 450 درصد افزایش داشته است.




"اپل پی" یا سامانه پرداخت اپل، یکی از روش‌های نوین پرداخت پول همچون پرداخت همراه و یا کیف پول دیجیتالی است که شرکت اپل آن را در سال 2014 معرفی کرد.
برای بهره‌گیری از این سامانه، کاربر می‌بایست یک بار اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد آیفون (آیفون 5 به بالا) نماید (از طریق اسکن کارت اعتباری یه به صورت دستی) و پس از آن هر بار که کالا یا خدماتی را خریداری می‌کند، می‌تواند با نزدیک کردن آی دیوایس خود به پایانه مجهز به فناوری ان.اف.سی، هزینه را پرداخت نماید.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، تعداد تراکنش‌های اپل پی در سه ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 450 درصد افزایش یافته است.
تیم کوک، مدیرعامل اپل اخیراً در خلال یک کنفرانس، نتایج سه ماهه شرکت خود را در اختیار تحلیلگران قرار داد و در همان کنفرانس اعلام کرد که اپل پی، تا این حد رشد کرده است.



اپل پی در سال 2016 وارد چند بازار بین‌المللی شد و اکنون در پانزده کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا، سوئیس، کانادا، استرالیا، چین، فرانسه، هنگ کنگ، سنگاپور، ژاپن و روسیه در دسترس است.
طبق معمول، کوک، تعداد کاربران، درآمد یا ارزش تراکنش‌های اپل پی را اعلام نکرد. در گذشته، اپل اعلام کرده است که هر هفته، یک میلیون کاربر جدید در اپل پی ثبت نام می‌کنند.

اپل پی در سال 2014 کار خود را شروع کرد و به خریداران این امکان را داد که کارت‌های اعتباری و اطلاعات کارت نقدی خود را روی کیف پول همراه آیفون بارگذاری کنند. همچنین می‌توانند در فروشگاه‌های خرده فروشی مجهز به فناوری ان.اف.سی از آیفون خود برای پرداخت استفاده کنند.

اپل پی در ایالات متحده و در سطح بین‌المللی با سرویس رقیب گوگل به نام اندروید پی و سامسونگ پی رقابت می کند. کوک در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد که اپل پی، بیست میلیون موقعیت در سراسر دنیا دارد که 4.5 میلیون آن در ایالات متحده است.
 


کد مطلب: 48840

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48840/افزایش-450-درصدی-تراکنش-های-اپل-پی-نسبت-سال-گذشته

ايتنا
  https://www.itna.ir