کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چند روش برای بهبود بازاریابی ایمیلی با استفاده از هوش مصنوعی

3 ارديبهشت 1396 ساعت 15:09

ایتنا- یکی از مسائلی که ذهن فروشندگان مختلف را مشغول کرده است، مسئله بازاریابی است. در صورتی که بازاریابی به نحوه احسن، انجام شود، ثمرات بسیار خوبی به همراه خواهد داشت.




بازاریابی ایمیلی، نیاز به تحولی بنیادین و اساسی دارد. بازاریابی ایمیلی با هوش مصنوعی، به محرک‌های مبتنی بر قاعده محدود نمی‌شود، لیکن بیشتر به ابزاری برای شخصی‌سازی درلحظه تبدیل می‌گردد.
هوش مصنوعی، شکاف بین خرید سنتی و خرید آنلاین را با شخصی سازی یک به یک پر می کند. در اینجا چند روش برای بهتر شدن بازاریابی ایمیلی توصیه می‌شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، طبق قاعده شما فقط سه ثانیه برای جلب توجه مشتری زمان دارید و به همین خاطر نمی‌توانید ریسک کنید و یک پیام خوب را در زمان نامناسب برای یک شخص مناسب بفرستید. بنابراین اولین نکته، توجه به زمان ارسال ایمیل است.

ارسال یک ایمیل خالی برای تمام مشتریان به طور همزمان، کاری بس بیهوده است. خرده فروشان هوشمند با کمک الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، وقتی برای کاربران ایمیل می‌فرستند که بیشترین احتمال برای باز کردن ایمیل توسط کاربر وجود دارد.

 
طبق تحقیقات و برآورد شرکت‌ مک‌کینزی، آمازون 35 درصد از درآمد خود را از راه توصیه‌های ایمیلی و سایتی انجام می‌دهد.
توصیه‌های شخصی‌سازی شده محصول در ایمیل، یک راه اثبات شده برای افزایش تعامل با مشتری، میزان کلیک‌ها و در نهایت فروش است.
لیکن با توجه به اینکه هوش مصنوعی، حجم عظیمی از اطلاعات مانند رفتار، فعالیت و سابقه خرید گذشته مشتری را در خود جای می‌دهد، می‌تواند برای هر شخص به صورت جداگانه توصیه‌های شخصی‌سازی شده ارسال کند.

امروزه در سیستم‌های مدرن ارتباط با مشتری ، مدیریت طبقه‌بندی خدمات و کالاها با نگاه به بصیرت و آگاهی درونی مشتری، به امر خطیری تبدیل شده است و به این منظور لازم است تا کاملاً به نیازها، تفکر و احساس مشتری پی ببرد.
این امر می‌بایست در کل مراحل بازاریابی لحاظ گردد. بدین منظور لازم است بصیرت و تمایلات قلبی مشتری به خوبی شناخته شود.

با توجه به قابلیت‌هایی که در الگوریتم هوش مصنوعی وجود دارد، می‌تواند بصیرت و تمایلات مشتریان را ارزیابی کرده و متناسب با تمایلات آنها برایشان ایمیل ارسال نماید.
 


کد مطلب: 48694

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48694/چند-روش-بهبود-بازاریابی-ایمیلی-استفاده-هوش-مصنوعی

ايتنا
  https://www.itna.ir