کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تماس صوتی تلگرام مختل شد؛ فیلتر یا اختلال؟!

خبرگزاری ايسنا , 29 فروردين 1396 ساعت 9:32

ایتنا- ارائه سرویس تماس صوتی تلگرام در ایران با حاشیه‌هایی همراه است.




تماس صوتی تلگرام بار دیگر از دسترس کاربران ایرانی خارج شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تماس صوتی تلگرام از روز جمعه برای کاربران ایرانی نیز فعال و البته برای چند ساعت با اختلال مواجه شد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورها مسوولیت آن اختلال آن را برعهده نگرفتند، به نظر می‌رسد این سرویس امروز هم برای دومین بار دچار اختلال و یا کلا مسدود شده است.


پس از اختلال روز جمعه، کاربران ایرانی برای استفاده از تماس صوتی تلگرام مجبور به فعال کردن فیلترشکن بودند اما همان روز و پس از چند ساعت اختلال تماس صوتی تلگرام رفع شد.

در این راستا امروز اخباری در فضای مجازی از اختلال تماس صوتی تلگرام دست به دست میشود و از این حکایت دارد که این سرویس با دستور مقامات قضایی فیلتر شده است. در حالی که در اخبار منتشره، تاکید شده است که این سرویس با دستور قضایی ایران مسدود شده و به نقل از پاول دورف، موسس تلگرام اعلام شده که اپراتورها در ایران دوباره تماس صوتی تلگرام را مسدود کرده‌اند اما هنوز از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی ثابت و همراه خبری در تایید یا رد این موضوع منتشر نشده است.

مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای تلفن همراه، مسوولیت فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف را برعهده کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و دستور مقام قضایی می‌دانند.

اختلال مجدد در تماس صوتی تلگرام در حالی است که محمود واعظی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- دو روز پیش با اشاره به راه‌اندازی تلگرام صوتی، تاکید کرده بود: این امر با مجوز وزارت ارتباطات انجام شده و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت، تلگرام صوتی راه‌اندازی نمی‌شد.


کد مطلب: 48672

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48672/تماس-صوتی-تلگرام-مختل-فیلتر-یا-اختلال

ايتنا
  https://www.itna.ir