۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۴

مجوز رسمی اپل برای آزمایش اتومبیل‌های خودران

ایتنا - در اوایل سال ۲۰۱۶، تیم کوک (مدیرعامل اپل) در اجلاس سالیانه سهامداران این شرکت، در مورد توسعه خودرو پرسشی مطرح کرد که خودش نیز پاسخ دوپهلویی به آن داد.
مجوز رسمی اپل برای آزمایش اتومبیل‌های خودران


نام شرکت اپل به فهرست ۳۰ شرکتی که برای آزمایش اتومبیل‌های خودران در ایالت کالیفرنیا مجوز دارند، افزوده شد؛ گفتنی است در این فهرست، اسامی مشهوری حضور دارند از جمله گوگل، فورد و جنرال موتورز.


به گزارش ایتنا به نقل از فورچون، شرکت اپل به تازگی برای آزمایش اتومبیل‌های خودران در کالیفرنیا پروانه گرفته و این بارزترین نشانه پیرامون توسعه فناوری‌های اتومبیل خودران توسط این شرکت پر رمز و راز است.
بدین ترتیب، نام اپل به فهرست ۳۰ شرکتی که برای آزمایش اتومبیل‌های خودران در کالیفرنیا مجوز دارند، افزوده شد؛ از جمله گوگل، فورد و جنرال موتورز.

شایان ذکر است که مجوز گفته شده از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ زیرا نشان‌دهنده فعالیت اپل در زمینه فناوری خودران است؛ اگرچه هنوز روشن نیست تمرکز اصلی این شرکت چه بخشی را شامل می‌شود.
مدیران اجرایی اپل هرگز صحبت‌های چندانی پیرامون تلاش‌های خود در حوزه اتومبیل‌های خودران نداشته‌اند؛ اما افشای اطلاعات که در گذشته صورت گرفته، تا حدودی مشخص می‌کند که این شرکت سرگرم انجام چه کاری است.

گفتنی است اپل برای پروژه «تیان» خود، تعدادی متخصص طراحی خودرو و نرم‌افزار استخدام کرده است.


در اوایل سال ۲۰۱۶، تیم کوک (مدیرعامل اپل) در اجلاس سالیانه سهامداران این شرکت، در مورد توسعه خودرو پرسشی مطرح کرد که خودش نیز پاسخ دوپهلویی به آن داد، بدین ترتیب که نه پروژه تیتان را نفی و نه تأیید کرد!
او گفت: «آیا یادتان می‌آید وقتی که بچه بودید و سال نو می‌آمد، هیچ نمی‌دانستید چه هدیه‌هایی خواهید گرفت؟ خب، شاید باز هم شاهد همچین چیزی باشیم!»

گفتنی است اپل در ماه نوامبر نیز اشاره‌ای به آرزوهای خودرویی خود کرد. در آن زمان، غول فناوری نامه‌ای به قانونگذاران کشور نوشت و در آن خواهان سیاست‌های شفاف‌تری برای امنیت اتومبیل‌های خودران شد.

با این وجود، اپل در همان زمان اعلام کرد که در زمینه پروژه اتومبیل خودران خود دچار مشکلاتی شده، تا آنجا که مجبور به تعدیل نیرو در این بخش هم شده بود.
 
کد مطلب: 48669
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام