۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۹

عملیات هکری گسترده از داخل زندان اوهایو

ایتنا - زندانیان به کمک این رایانه‌ها توانستند وارد شبکه داخلی زندان اوهایو شوند، رمز ورود آن را شناسایی کنند و اطلاعات افسران اسبق زندان را سرقت کنند.
عملیات هکری گسترده از داخل زندان اوهایو


زندانیان زندان مرکزی شهر اوهایو در آمریکا دو دستگاه رایانه‌ شخصی دست‌ساز را مورد استفاده قرار می‌دادند تا به کمک آن بتوانند به شبکه داخلی موسسات مختلف وارد شوند، اطلاعات شخصی کاربران را به دست آورند و در کارت‌های اعتباری تقلب کنند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از پی‌سی‌ورلد، مجرمان اصلی که با این اتهام دستگیر شدند «آدام جانستون» و «استیون اسپریگس» نام دارند و با کمک یکدیگر موفق شدند در جریان همکاری‌های خود با موسسه اصلاح و تربیت Marion قطعات بازیافتی رایانه را سرقت کنند و با اتصال آنها به یکدیگر دو دستگاه رایانه شخصی بسازند.

این رایانه‌ها در سقف یکی از کمدهای اتاق آموزش پنهان شدند و این دو زندانی هر زمان که می‌توانستند از آنها استفاده می‌کردند تا فعالیت‌های هکری خود را انجام دهند.

زندانیان به کمک همین رایانه‌ها توانستند وارد شبکه داخلی زندان اوهایو شوند، رمز ورود آن را شناسایی کنند و اطلاعات یکی از افسران اسبق زندان را سرقت کنند. با این کار آنها توانستند کنترل بخش زیادی از شبکه زندان را در دست بگیرند.

 

این رایانه‌های شخصی که به صورت غیرقانونی ساخته شدند برای دسترسی به سوابق زندانیان و داده‌های شخصی آنها مورد استفاده قرار گرفتند. دو فرد مذکور از این طریق موفق شدند بخش‌های مختلف زندان را زیر نظر بگیرند و تغییراتی را در شبکه داخلی زندان اعمال کنند.

«آدام جانستون» همچنین از رایانه‌های شخصی برای سرقت اطلاعات شخصی دیگر زندانیان در شبکه سازمان احیا و اصلاحات زندانیان اوهایو (ODRC) استفاده کرد و توانست به رمز عبور مدیر شبکه دسترسی پیدا کند و با این اطلاعات وارد کارت‌های اعتباری افراد شود.
کد مطلب: 48641
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام