کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد ۹۹ درصدی بدافزارهای موبایلی در سال ۲۰۱۶

28 فروردين 1396 ساعت 11:09

ایتنا - در مجموع طی سال 2016 میلادی تهدیدهای سایبری نسبت به سال قبل از آن رشد 24 درصدی را تجربه کرد.




شرکت مک‌آفی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سیستم‌های امنیت سایبری در جهان، به تازگی گزارش جدید خود با عنوان «تهدیدهای امنیت مک‌آفی: آپریل ۲۰۱۷» را منتشر کرده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، در این لیست به مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تهدیدهای امنیتی توسط گروه‌های هکری و همچنین جزئیات فعالیت بوت‌نت خطرناک Mirai، حملات سایبری هدف‌گیری شده به صنایع مختلف، گسترش بدافزارها، باج‌افزارها و انتشار بدافزارهای موبایلی در فصل چهارم سال گذشته اشاره شد.

«وینست ویفر» مدیر آزمایشگاه امنیتی مک‌آفی در این خصوص گفت: «صنعت امنیت سایبری با مشکلات جدی مواجه شده است تا بتواند نیاز سازمان‌ها را برطرف کند و جلوی خطرات روز‌افزون سایبری را بگیرد.»


شرکت مک‌آفی در بررسی‌های خود با توجه به آمار و اطلاعات ارائه شده، و نیز جزئیات حملات و تهدیدهای موجود، به این نتیجه رسیده که میزان تلاش‌های صنعت جهانی امنیت برای جلوگیری از انتشار تهدیدهای سایبری بسیار گسترش یافته است.
از دید این شرکت، همین امر موجب شده است در فصل چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی میزان انتشار بدافزارها نسب به گذشته به میزان ۱۷ درصد کاهش یابد.
 
علیرغم این خوش‌بینی نسبی حاصل از آمار، کارشناسان و متخصصان امنیتی اعلام کرده‌اند که در مجموع طی سال ۲۰۱۶ میلادی تهدیدهای سایبری نسبت به سال قبل از آن رشد ۲۴ درصدی را تجربه کرده است، ضمن اینکه در مجموع ۶۳۸ میلیون نوع بدافزار جدید در این سال شناسایی شده است.

شایان ذکر است که این شرکت امنیتی همچنین دریافته که طی سال ۲۰۱۶ میلادی، بدافزارهای امنیتی مربوط به پلتفرم موبایل، رشد ۹۹ درصدی را تجربه کردند که در این میان، میزان انتشار باج‌افزارها ۸۸ درصد بیشتر شده بود.
 


کد مطلب: 48639

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48639/رشد-۹۹-درصدی-بدافزارهای-موبایلی-سال-۲۰۱۶

ايتنا
  https://www.itna.ir