کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ردگیری رفتار کاربران از سوی شرکت‌های تجاری تسهیل می‌‌شود

خبرگزاری فارس , 27 فروردين 1396 ساعت 13:18

ایتنا - آمازون از جمله شرکت‌هایی است که به طور جدی به دنبال استفاده از فناوری هوش مصنوعی است.




جف بزوس مدیر عامل آمازون با ارسال نامه ای برای سهامداران این شرکت توضیح داده که آمازون چگونه از فناوری‌های هوشمند برای تسهیل ردگیری فعالیت‌های اینترنتی کاربران استفاده خواهد کرد.


به گزارش ایتنا از فارس، آمازون امیدوار است با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و عرضه ابزار دارای قابلیت خودآموزی خدماتی به دیگر شرکت‌ها ارائه کند که به آنها امکان دهد از جزییات رفتارها و کاربران در زمان استفاده از خدمات متنوع در فضای مجازی مطلع شوند، امری که حفظ حریم شخصی را برای کاربران دشوارتر از گذشته می‌کند.

آمازون از جمله شرکت‌هایی است که به طور جدی به دنبال استفاده از فناوری هوش مصنوعی است و در نامه تازه جف بزوس به سهام داران این شرکت اطلاعات جالبی در این زمینه وجود دارد. وی در این نامه هوش مصنوعی را روندی مهم توصیف کرده که شرکت‌های بزرگ برای سازگار شدن با آن با دشواری‌های زیادی مواجه هستند.

در ادامه این نامه آمده است: ما در آمازون به دنبال استفاده کاربردی از این فناوری بوده ایم و به کارگیری پهپادهای ارائه کالا یا طراحی دستیار صوتی کلود الکسا از جمله جلوه های آن است. اما استفاده از ابزار خودآموز برای پیش بینی، درجه بندی محصولات، ارائه توصیه برای خرید محصولات مختلف، شناسایی تقلب و کلاهبرداری و ... در آینده بیشتر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این نامه وعده داده که هزینه‌های استفاده از این فناوری‌ها در آمازون کاهش می‌یابد تا شرکت‌های دیگر بتوانند از خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کرده و از این فناوری در سیستم‌هایی مانند آمازون اکو، آمازون پولی(برنامه تبدیل متن به صوت آمازون)، Rekognition( نرم‌افزار شناسایی چهره آمازون) و ... استفاده خواهد شد.

بزوس تصریح کرده که مشتریان به این فناوری‌ها دسترسی می‌یابند و سازمان‌های مختلف قادر خواهند بود با استفاده از فناوری‌های یاد شده با دقت بیشتری رفتارهای دیگران را ردگیری و بررسی کنند. نتیجه این امر نقض غیرقابل انکار حریم شخصی افراد خواهد بود. آمازون به درخواست‌های رسانه‌ها برای توضیح در این زمینه واکنشی نشان نداده است.


کد مطلب: 48636

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48636/ردگیری-رفتار-کاربران-سوی-شرکت-های-تجاری-تسهیل-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir