کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شناسایی شبکه بزرگ ارسال هرزنامه در فیس بوک

خبرگزاری فارس , 26 فروردين 1396 ساعت 16:19

ایتنا - فیس‌بوک برای بازاریابی، تبلیغات و ارسال پیام‌های دروغین و جعلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.




مدیران شبکه اجتماعی فیس‌بوک از شناسایی و از کار انداختن یک شبکه بزرگ ارسال هرزنامه خبر داده‌اند که برای میلیاردها کاربر آن مشکل ایجاد کرده بود.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سی.نت، فیس بوک که مدتی است به علت فشار کاربران و برخی دولت‌های جهان به مقابله با انتشار اخبار جعلی پرداخته، حالا در تلاش برای مقابله با شبکه‌های ارسال هرزنامه است که از بنگلادش، عربستان سعودی، اندونزی و چند کشور دیگر اداره می‌شوند.

این شبکه‌ها برای بازاریابی، تبلیغات و ارسال پیام‌های دروغین و جعلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و انبوهی از حساب‌های کاربری تقلبی و ماشینی به گسترش فعالیت‌های آنها کمک می‌کنند. مدیران فیس‌بوک می‌گویند فعالیت این شبکه ارسال هرزنامه را با موفقیت متوقف کرده‌اند و با شبکه‌های مشابه این چنینی نیز مقابله خواهند کرد.

فیس‌بوک اعلام نکرده چند حساب کاربری بدین منظور ایجاد شده یا مورد سواستفاده قرار گرفته‌اند. فیس‌بوک در سال ۲۰۱۴ اعلام کرده بود ۶۷.۷ میلیون تا ۱۳۷.۸ میلیون حساب کاربری در این شبکه اجتماعی جعلی یا تکراری هستند و برای فعالیت‌های خرابکارانه مورد استفاده قرار می گیرند.

شبکه اجتماعی توییتر هم با مشکل مشابهی دست به گریبان است. ۱۵ درصد از ۳۱۹ میلیون حساب کاربری در این شبکه اجتماعی بوت یا جعلی بوده و برای خرابکاری و ارسال هرزنامه مورد استفاده قرار می‌گیرند.


کد مطلب: 48620

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48620/شناسایی-شبکه-بزرگ-ارسال-هرزنامه-فیس-بوک

ايتنا
  https://www.itna.ir