۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۳

گوگل به ماشین‌ها یاد می‌دهد که مثل انسان‌ها نقاشی بکشند

ایتنا-به تازگی گوگل، برای اولین بار در مورد پژوهش دو نفر از متخصصان خود صحبت کرده است. این پژوهش در زمینه کشیدن نقاشی‌های ساده توسط کامپیوترها با استفاده از هوش مصنوعی اجام شده است.
گوگل به ماشین‌ها یاد می‌دهد که مثل انسان‌ها نقاشی بکشند


اخیراً گوگل اعلام کرده که دو نفر از متخصصان این شرکت، در یک پژوهش، به کامپیوترها آموزش می‌دهند که با استفاده از هوش مصنوعی نقاشی‌های ساده بکشند. تمرکز این پروژه بیشتر از آنالیز، روی ساخت قرار دارد و شباهت‌های زیادی با فناوری دیپ‌دریم و پروژه مگنتای گوگل دارد.
گفتنی است گوگل یک شبکه عصبی بازگشتی (آر.ان.ان) را روی طراحی‌هایی که افراد حقیقی انجام می‌دهند، پیاده کرده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، "کوییک دراو" یا "سریع بکش!"، یک اپلیکیشن آزمایشی است که شما را به کشیدن نقاشی از چیزهای ساده مانند تبر یا حلزون راهنمایی می‌کند و سپس سعی می‌کند که چیزی که شما کشیده‌اید را حدس بزند.

دیوید ها و داگلاس اِک، دو تن از پژوهشگران گوگل، مقاله‌ای جدید تحت عنوان «نمایش عصبی نقاشی کشیدن» نوشتند و در آن سر و صدا را نیز به سیستم اضافه کردند تا این اطمینان حاصل شود که دستگاه، نقاشی‌های موجود را کپی نمی‌کند.

ها و اِک در این مقاله افزوده‌اند که پیش از این هم سایر محققان روش‌هایی را برای داشتن نرم‌افزاری که بتواند محتویات تصاویر را کپی کند، عرضه کرده‌اند لیکن، کشیدن تصاویر برداری با شبکه‌های عصبی، چندان متداول نبوده است. در گذشته، تلاش‌هایی برای کشیدن شخصیت‌های چینی توسط شبکه‌های عصبی در قالب برداری شده است.
ها همچنین گفت که خودش در زمینه کشیدن تصاویر برداری با شبکه‌های عصبی، آزمایشاتی را انجام داده است. وی در پستی در وبلاگ خود نوشت که نکته مهم در آموزش نقاشی به دستگاه‌ها آن است که بفهمیم مردم هنگام نقاشی کشیدن چه کارهایی انجام می‌دهند. قلم خود را در چه جهاتی به چرخش درمی‌آورند و چه موقع متوقف می‌شوند.

یک تصویر برداری، نوع خاصی از فایل‌های گرافیکی هستند که بر اساس معادلات ریاضی شکل گرفته و متشکل از نقاط، خطوط و اشکال می‌باشد.

در تصاویر برداری از نقاط به عنوان گره یا نود یاد می‌کنند که قابلیت اضافه شدن، حذف و جابجایی را دارا بوده و به واسطه دستگیره آنها، کیفیت، ظاهر و مسیر بین نقاط در درون خطوط یا اشکال تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
 
کد مطلب: 48598
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام